Az elektromos autók hidegben jellemzően veszítenek hatótávolságukból, a kérdés mindig az inkább, hogy mennyit?
Az amerikai Recurrent cég, amely villanyautók adatelemzésével foglalkozik felmérése szerint egyes modellek a becsült hatótávolságuk akár 35 százalékát is elveszíthetik fagyos időben.
A tanulmányuk, mint jelezték, összesen 7000 jármű adatain alapul, és a részletes adatokat az egyes típusokra itt lehet átnézni. Az eredményeket részben az autók fedélzeti rendszerei alapján kalkulálták, illetve saját mérések alapján gyűjtötték, nem különösebben hideg, maximum -6 fokos időjárásnál.
A Recurrent felhívja ugyanakkor a figyelmet arra, hogy bár a hatótávolság-csökkenés valós jelenség hideg időben, nem kell aggódni az elektromos autó akkumulátorának állapota miatt. Maga az akkumulátor nem hibásodik meg, pusztán bizonyos kémiai folyamatok a hideg miatt nagyobb ellenállás mentén zajlanak, ami kihat a fizikai paraméterekre is. A másik, a hatótávot nagyban befolyásoló tényező pedig a kocsik eltérő fűtési rendszeréből adódik.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.