A bőven több mint 1 000 Nm nyomatékú hátsókerék-hajtású sportkocsinak alaposan megkérik az árát.
A Wiesmann a közelmúltban BMW technikára épülő izgalmas sportkocsikkal tette le a névjegyét az asztalra, a német gyártó legfrissebb modelljében azonban nemhogy BMW-motor, hanem semmilyen belső égésű erőforrás sem található.
A keresztségben Wiesmann Project Thunderball nevet kapott újdonság nem más, mint egy tavasszal leleplezett tisztán elektromos hajtásláncú roadster, melyre már felvesznek előrendeléseket.
A sorozatgyártásba küldendő végleges változat indulóára 300 000 euró, vagyis átszámítva mintegy 123 millió forint. Egyelőre nem tudni, hogy az első példányokat mikor vehetik majd át a megrendelők.
A hátul található két villanymotor összteljesítménye eléri a 680 lóerőt, ami mellé nem kevesebb, mint 1 100 Nm-es nyomaték társul.
Az 1,77 tonnás hátsókerék-hajtású sportautó 2,9 másodperc alatt katapultál álló helyzetből 100-as tempóra, és 8,9 másodperc alatt tudja le a 0–200-as sprintet.
A 4,44 méter hosszú és 1,28 méter magas Wiesmann Project Thunderball egy bruttó 92 kWh, nettó 83 kWh kapacitású és maximum 300 kW-tal tölthető akkumulátorból nyeri az energiát. A T-alakú telep 500 kilogrammot nyom a mérlegen.
A 21 colos kerekekkel szerelt, 180+125 literes csomagtartójú villanyautó hatótávja meghaladja az 500 kilométert.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.