A kicsit négyajtós kupé, kicsit sportkombi és kicsit szabadidő-autó újdonság alapmodellje 131 lóerős.
A Peugeot idén júniusban leplezte le vadonatúj modelljét, a 408-ast, mely Magyarországon egyelőre még nem kapható, de Németországban már igen.
Az újdonság alapára 38 800 euró (15,8 millió forint), mely összeg ellenében egy Allure Pack felszereltségű, 131 lóerős 1,2 literes 3 hengeres turbós benzinmotorral és nyolcfokozatú automata váltóval szerelt 408-as vezethető haza.
A GT kivitelű, 1,6 literes 4 hengeres turbós benzinmotorra épülő zöld rendszámos, 225 lovas plugin hibrid verzió 51 500 eurótól (21 millió forint) indul.
A leginkább a nemrégiben általunk is alaposan letesztelt, 13,3 millió forintos indulóárú Citroën C5 X-hez hasonlítható, nehezen bekategorizálható újdonság 4,68 méter hosszú, 1,85 méter széles, 1,48 méter magas és 2,79 méter tengelytávolságú. A hasmagasság 19 centiméter.
A tágas utastér mögött alaphelyzetben 508-536 liternyi cókmóknak jut helye, de a plugin hibridek esetében be kell érnünk 454-471 literrel. A hátsó üléstámlák ledöntését követően 1528-1611 literes csomagtér áll rendelkezésre.
A 17-20 colos kerekek mellett említést érdemel többek közt az alapáras LED-fényszóró, a feláras mátrix LED technika, a 10 colos digitális műszeregység, illetve a 10 colos érintőkijelző.
Az 1,2 literes 3 hengeres turbós benzinmotor 131 lóerős teljesítményű, az 1,6 literes 4 hengeres egységre épülő plugin hibridek 180-225 lóerőt tudnak és mintegy 60 kilométeres villanyhatótávot biztosítanak. Az összes kivitelt nyolcfokozatú automata váltóval szerelik, és a későbbiekben tisztán elektromos változat is várható a típusból.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.