Gyorsaságban eddig sem volt feltétlen lemaradva a német modell, de a jól hangzó teljesítményadatokban igen.
Az amerikaiak legerősebb modellje a Tesla Model S Plaid 1020 lóerős, míg a német gyártó Taycanjából a csúcsváltozat is csak 761 lovas teljesítményű.
Már egy ideje rebesgetik, hogy a zuffenhauseniek készülnek egy jóval erősebb kiadással elektromos szedánjukból, hogy teljesítményben is visszavágjanak. A legutóbbi információk alapján, amelyet az Autocar osztott meg néhány kép kíséretében, a modellt már nagyban tesztelik az észak-németországi Nürburgring-Nordschleife versenypályán. A kocsi volánja mögött nem más, mint a német cég tesztpilótája és rekordfelelőse Lars Kern ül, aki a Taycan teljes fejlesztési szakaszában is kezelte a gépet.
A Taycan ezer lóerős változata külsőre is több változást mutat a szériaváltozathoz képest, elsősorban aerodinamikai szempontból: elöl és oldalt teljesen új karosszériaelemeket kapott, és hátul egy nagy fix légterelő található.
Egyelőre nem tudni, hogy a Tesla Model S Plaid Porsche versenytársa mikor jelenik meg a piacon. Az viszont biztos, hogy a Porsche meg akarja vele dönteni a Porsche Taycan Turbo S Nordschleife 7:33 perces körrekordját.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.