A nemes egyszerűséggel Polestar 3 névre keresztelt modell hatótávja meghaladja a 600 kilométert.
A kínai Geely tulajdonában lévő Volvo testvérmárkája, a Polestar 2017 őszén leplezte le első teljesen saját fejlesztésű modelljét, a 600 lóerős hibrid hajtáslánccal rendelkező Polestar 1-et, amelyet aztán 2019 tavaszán követett az immár tisztán elektromos hajtásláncú Polestar 2.
És most itt a szintén 100 százalékban villanymotoros hajtású Polestar 3, a márka első SUV modellje:
A sportosan kupés hangulatú újdonság 0,29-es légellenállási együtthatóval rendelkezik és 21–22 colos kerekeken gördül.
A 400 V-os elektromos hajtáslánc egy bruttó 111, nettó 107 kWh kapacitású akkumulátorból nyeri az energiát.
A szigorú amerikai EPA-szabvány szerint mintegy 480 kilométeres hatótávot biztosító aksi akár 250 kW-tal is tölthető, így ideális esetben alig 30 percnyi időt vesz igénybe egy 10-ről 80 százalékra történő feltöltés. Az engedékenyebb európai WLTP-szabvány szerint 610 kilométer magasságában alakul a hatótáv.
Az alapáron hőszivattyús Polestar 3 duplamotoros hajtása 490 lóerős teljesítményt és 840 Nm-es nyomatékot ad le. Amennyiben megrendeljük a 6600 eurós (2,8 millió forint) Performance Packet, akkor 517 lóerő és 910 Nm áll a rendelkezésünkre.
A 2,6-2,7 tonnás villany-SUV 4,9 méter hosszú, 2,98 méteres tengelytávolságú és 484+32 literes csomagtérrel rendelkezik.
A 89 900 eurós (37,5 millió forint) alapárú, Android operációs rendszerű Polestar 3 kiviteltől függően 4,7-5 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/h-ra.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.