Autó hvg.hu 2022. október. 01. 07:21

Felbecsülhetetlen értékű szuperritka Ferrari vár új gazdára

A 288 GTO sem jön gyakran szembe az utakon, a 288 GTO Evoluzione viszont még nála is sokkal ritkább.

A Ferrari 1984-ben leplezte le egyik leghíresebb sportkocsiját, a legendás F40 elődjének tekinthető 288 GTO-t, melyből 1987-ig mindössze 272 példány készült.

Classicdriver

1986-ban tűnt fel a színen a 2,9 literes biturbó V8-as motorral szerelt típus továbbfejlesztett változata, az eredetileg B csoportos raliautónak szánt 288 GTO Evoluzione, melyből a túl veszélyesnek talált kategória eltörlését követően végül nem lett igazi versenyautó.

A 288 GTO Evoluzionéból egy prototípus és öt normál példány készült, és most ez utóbbiak közül tűnt fel a színen egy éppen új gazdára váró, 1987-ben készült autó.

RM Sotheby's
RM Sotheby's

A nemrégiben egy 133 000 eurós (54 millió forint) teljes szervizen átesett kocsi értékét nehéz megbecsülni, viszonyítási alapként ott a normál 288 GTO, melynek megkímélt példányai mostanság 1 milliárd forint magasságában szoktak gazdát cserélni.

RM Sotheby's
RM Sotheby's

A 288 GTO Evoluzione mindössze 940 kilogrammot nyom a mérlegen és ehhez mintegy 660 lóerős teljesítmény társul, szemben a normál 288 GTO 1160 kilogrammos tömegével és "szerény" 400 lóerejével.

RM Sotheby's
RM Sotheby's

A legritkább Ferrarik között jegyzett különlegesség végsebessége eléri a 370 km/h-t.

RM Sotheby's

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.