A 288 GTO sem jön gyakran szembe az utakon, a 288 GTO Evoluzione viszont még nála is sokkal ritkább.
A Ferrari 1984-ben leplezte le egyik leghíresebb sportkocsiját, a legendás F40 elődjének tekinthető 288 GTO-t, melyből 1987-ig mindössze 272 példány készült.
1986-ban tűnt fel a színen a 2,9 literes biturbó V8-as motorral szerelt típus továbbfejlesztett változata, az eredetileg B csoportos raliautónak szánt 288 GTO Evoluzione, melyből a túl veszélyesnek talált kategória eltörlését követően végül nem lett igazi versenyautó.
A 288 GTO Evoluzionéból egy prototípus és öt normál példány készült, és most ez utóbbiak közül tűnt fel a színen egy éppen új gazdára váró, 1987-ben készült autó.
A nemrégiben egy 133 000 eurós (54 millió forint) teljes szervizen átesett kocsi értékét nehéz megbecsülni, viszonyítási alapként ott a normál 288 GTO, melynek megkímélt példányai mostanság 1 milliárd forint magasságában szoktak gazdát cserélni.
A 288 GTO Evoluzione mindössze 940 kilogrammot nyom a mérlegen és ehhez mintegy 660 lóerős teljesítmény társul, szemben a normál 288 GTO 1160 kilogrammos tömegével és "szerény" 400 lóerejével.
A legritkább Ferrarik között jegyzett különlegesség végsebessége eléri a 370 km/h-t.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.