A bajor gyártó elérkezettnek látta az időt, hogy felvarrja kompakt roadsterének ráncait.
A BMW 2018-ban dobta piacra Z4-es modelljének általunk alaposan letesztelt aktuális generációját, mely most megkapta az életciklus felénél esedékes szokásos faceliftjét.
A kétüléses sportkocsi 2023-as modellévre szánt új változata részletekbe menő finomhangolásokat, új karosszéria-kiegészítőket, gazdagabb alapfelszereltséget és szélesebb extrafelszereltségi listát vonultat fel.
Az alapfelszereltség kibővítését és az extrafelszereltségi lista átfogóbb strukturálását követően az Advantage, Sport Line és M Sport felszereltségi csomagok már nem szerepelnek a kínálatban, pontosabban utóbbi alapáras tétel lett a négyhengeres modellek esetében is.
Említést érdemel továbbá a három új fényezés (Thundernight, Portimao Blue, Skyscraper Gray), a 18-19 colos új könnyűfém-felnik, illetve az új M Shadow Line fényszóróbetétek.
A készítők újragondolták az első lökhárító szélső légbeömlőit és a vese alakú hűtőrácsok vonalvezetését. Az M40i csúcsmodell teljesítményre optimalizált karakterét a Cerium Grey árnyalatú külső visszapillantó-házak és a kipufogórendszer trapéz alakú végei hangsúlyozzák.
A harmadik generációs BMW Z4 már több mint 55 000 példányban kelt el. A modell elsőszámú piaca Németország, ahol az aktuális nemzedék mintegy 26 százalékát rendelték meg, ezt követi az Egyesült Államok 17 százalékkal, majd pedig Kína, Nagy-Britannia és Japán következik a sorban.
A változatlanul 197-258 lóerős 2 literes 4 hengeres motorokkal, valamint 340 lóerős 3 literes 6 hengeres egységgel szerelt BMW Z4 magyarországi alapára 16,5 millió forint, a 0-ról 100-ra 4,5 másodperc alatt katapultáló csúcsmodell 24,3 millió forinttól indul.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.