A V8-as dübörgést biztosan el lehet felejteni.
Már egy ideje tudni lehet, hogy a Stellantis csoport amerikai márkája, a Dodge is jelentősen átalakítja portfolióját és elektromos autókat gyártanak majd. Most hivatalosan is bejelentették, hogy a 2023-as modellév lesz az utolsó, amikor belső égésű motorokat kínálnak két klasszikus izomautójuk, a Charger és a Challenger számára.
Stílusos búcsúzást hirdettek meg ugyanakkor, mert tisztelgésképpen több különleges variánsát is piacra dobják hamarosan a modelleknek. A márka olyan egyedi jelzésű darabjai, mint a Demon, a Hellcat, a Redeye, a Scat Pack, a Shaker, a Jailbreak kapnak búcsúváltozatot. A modellek mindegyike kötődik majd az izomautó-korszak kezdeti éveihez, a 60-as és 70-es évekhez. A részleteket és a konkrét információkat fokozatosan teszik majd közzé, míg az utolsó darab a sorozatból a legnagyobb amerikai tuning rendezvényen, a Las Vegas-i Sema Show-n mutatkozik be jövő november elején.
Nekünk talán meglepő, melyik autómárka váltja ki a legtöbb érzelmet
Van, amiben az amerikai izomautók verik a németeket.
A Dodge 1965-ben mutatta be a Chargert, 1969-ben pedig a Challengert. A Charger a Dukes of Hazzard (Hazárd megye lordjai) című televíziós sorozat miatt vált gyorsan ismerté világszerte. A Dodge az 1970-es években abbahagyta egyébként a modell gyártását, majd az 1980-as években rövid időre visszahozta, majd ismét leállította. A Charger mai verziója 2005-ben jelent meg, és a Dodge azóta 3 millió darabot épített belőle.
Az anyavállalat a Stellantis, amely a Jeep és a Chrysler tulajdonosa is mindeközben teljes erejével a villamosítást felé fordul. A hónap elején közölték, hogy átalakítják a michigani, indianai és torontói üzemeket, hogy az ott dolgozók megkezdhessék a hibrid-elektromos motorok gyártását. A cég a Samsunggal is partneri megállapodást kötött, 2,5 milliárd dolláros befektetéssel építenek akkumulátorgyárat az Indiana állambeli Kokomóban.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.