Kétféle hosszúsággal, benzines és dízel hajtással, illetve a későbbiekben plugin hibridként is támad az új Ford Tourneo Connect, mely valahonnan nagyon ismerős lehet.
Történetünk 2020 februárjában kezdődik, amikor is a Volkswagen leleplezte a Caddy általunk azóta már több változatban is alaposan letesztelt ötödik generációját. Néhány hónappal később aztán bejelentették a VW és a Ford nagy összeborulását, melynek első kézzel fogható eredménye a tavaly ősszel debütált új Ford Tourneo Connect, mely nem más, mint egy egyszerűen átbrandelt VW Caddy.
Körbejártuk, beleültünk és autóztunk is egy keveset a Volkswagen lengyel gyárában készülő újdonsággal.
Elő a nagyítóval!
Joggal merülhet fel a kérdés, hogy melyek a főbb különbségek a Caddy és a Tourneo Connect között. Nos, a legfontosabb eltérést az átrajzolt fényszórók, a nagyobbra vett hűtőrács és az új lökhárítók jelentik, de ezenkívül a módosított gépháztető és csomagtér ajtó, illetve az új felnik mellett sem mehetünk el szó nélkül.
Körülbelül hasonló jellegű eltérések fedezhetők fel az utastérben is, ahol teljesen új az értelemszerűen immár Ford logós kormány, kicsit más a műszerfal, új az üléshuzat és másfajta mintát kapott az ajtóberakás.
Ennyi a különbség, nem több, a lemezek alatti technika egy az egyben a Volkswagentől érkezett, legyen szó a hajtásláncról, vagy akár az infotainment rendszerről.
Utóbbi a VW szoftvernek köszönhetően végre magyar nyelvvel is szolgál, ami Ford fronton még 2022-ben is nagy truváj, más kérdés, hogy a furán rövidített magyar szavak itt is ugyanolyan tájidegenül festenek, mint egy Volkswagenben.
A szupermodern 10,25 colos digitális műszerfal a Sport kivitel esetében alapáras, egyébként fizetős tétel, a középső érintőkijelző 8,25-10 colos képátlóval bír. A hőmérséklet és a hangerő az utóbbi alatt elhelyezett érintőfelületek révén szabályozható, ami némi megszokást, odafigyelést igényel.
Mekkora?
Nekünk a 4,5 méter hosszú és 2,75 méteres tengelytávolságú alapmodellhez volt szerencsénk, de ezenkívül egy 35,3 centiméterrel hosszabb, illetve 21,5 centiméterrel nagyobb tengelytávú nyújtott kivitel is elérhető a kínálatban. Jó hír, hogy mindkét kivitel rendelhető 7 üléses változatban.
A dobozos, enyhén haszonjármű hangulatú formatervnek köszönhetően a helykínálat nagyon rendben van. Egyedül a csomagtér méretére lehet panasz, amennyiben a rövidebb kivitel mind a hét ülése használatban van. Egyébként viszont akár 2,6-3,1 köbméteres is lehet a raktér, melyben adott esetben 3 méter hosszú tárgyak is szállíthatók.
Így fest a 4,85 méter hosszú nagyobb modell:
És ilyen a Caddy nyújtott változata:
Alapáras nemcsak a négy tárcsafék, hanem a két oldalsó tolóajtó is, melyeken keresztül kényelmes a be/kiszállás. Az AGR minősítésű komfortos első ülések hátán felhajtható kis asztalkák találhatók, a hátsó ülések egyszerűen síkba dönthetők és szükség esetén kivehetők. Az ülések természetesen fűthetők, és akár a hátsó ülések is szellőztethetők.
Opciós tétel a hatalmas méretű panorámatető, mely árnyékolás nélküli, azonban a speciális bevonatnak köszönhetően hatékonyan küzd a felmelegedés ellen. Megrendelése esetén viszont elbukjuk a praktikus felső tárolórekeszeket.
Automata váltó esetén a középkonzolon mindössze egy apró váltókar található, és itt kapott helyet a Start/Stop gomb, valamint a két USB-C aljzat is. Utóbbiakból a hátsó utasok is kapnak kettőt, melyek a középső légbeömlők alatt figyelnek.
Hajtóerő
A 2 literes 4 hengeres turbódízelmotor 102 lóerős és 280 Nm-es, valamint 122 lovas és 320 Nm-es változatban érhető el. Tesztautónkban utóbbi teljesített szolgálatot, és vélhetően ez a legjobb választás, hiszen egyrészt ott a tekintélyes nyomaték, másrészt az 5-7 liter magasságában alakuló fogyasztás is igen szimpatikus.
Az 1,5 literes 4 hengeres turbós benzinmotor egyetlen 114 lóerős és 220 Nm-es verzióban áll rendelkezésre. Ennek értelemszerűen kulturáltabb a járása, ellenben jelentősen szerényebb a nyomatéka és 100 kilométeren akár 2 literrel is többet fogyaszthat a dízel társainál. A fogyasztási értékek egyébként átlagosan 13 százalékkal javultak az elődhöz képest, az üzemanyagtartály 50 literes.
A 0-100-as gyorsulást kiviteltől függően 11-12 másodperc alatt lehet letudni, a végsebesség 180-190 km/h magasságában alakul.
A gyengébb dízel csak hatfokozatú kézi váltóval rendelhető, a többi változat e mellett hétfokozatú duplakuplungos automatával is elérhető a kínálatban. Különlegesség az összkerék-hajtás, ami csak az erősebb dízelmotorral és kézi váltóval kombinálható, 2024-ben pedig az ígéretek szerint érkezik a várhatóan VW-eredetű plugin hibrid hajtáslánc.
Felszereltségi szintek
Az acélfelnikkel, négy hangszóróval, halogén fényszóróval és színre fújt elemekkel rendelkező alapmodell, a Trend 2023 második negyedévében érkezik majd meg. Az eggyel felette lévő Titanium már 16 colos alufelniket, hat hangszórót és ezüst díszítéseket vonultat fel.
A mellékelt fotókon látható példány Active felszereltségi szintű, és ennek jegyében szabadidő-autós jegyekkel rendelkezik. A krómkeretes hűtőrács méhsejt mintázatú, a lökhárító alsó része fekete, az alvázvédő krómhatású, ezenkívül pedig a fekete kerékjárati ívek és tolóajtó sínek, a 17 colos alukerekek, valamint a kék kontrasztvarrás mellett sem mehetünk el szó nélkül.
Bár a Ford Tourneo Connectről keveseknek jut eszébe a sportosság, a Sport kivitel azért némi dinamizmust visz az újdonság karakterébe. A karosszéria közepén versenycsík fut végig, egyedi alsó részt kapott a lökhárító, a tetősín fekete, a 17 colos felnik matt gyöngyszürke fényezésűek, a kontrasztvarrás piros színű, valamint sportos pedálokat és fém első küszöböket is kapunk a pénzünkért.
70 ezer forint ellenében 18 colos kerekek is kérhetők az Active és Sport modellekhez, a fix vonóhorog 102 ezer, a levehető 120 ezer forintba kerül.
Konklúzió, árak
+: tágas utas- és csomagtér, korrekt minőség, modern infotainment rendszer, nyomatékos és takarékos dízelmotor, opciós összkerék-hajtás. –: valahonnan már ismerős, 7 ülés esetén kicsi lehet a csomagtér, az összkerék-hajtás csak kézi váltóval társítható. |
Az akár 2,5 millió forintos nagycsaládos támogatással is megvásárolható új Ford Tourneo Connect kevés igazi meglepetéssel szolgál, hiszen a technika 100 százalékban ismerős lehet a formai jegyek tekintetében nem túl jelentősen különböző Volkswagen Caddyből.
Cikkünk írásakor 11,1 millió forinton nyit a Ford újdonsága, mely összeg ellenében egy Trend felszereltségű, benzines és kézi váltós hosszabb példány vezethető haza. Viszonyításképp, egy hasonló adottságú VW Caddy 12,6 millió forinton nyit, a rövidebb verzió pedig 11,4 milliótól indul.
A Titanium rövid tengelytávos alapára 11,4 millió forint. Az Active és a Sport hosszú tengelytávval rendre 12,9, illetve 12,6 millió forinton nyit.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.