Az M2 után érkező sportos bajor modellek hajtásában már minden esetben lesz valamilyen elektromos technika.
A BMW tavaly júliusban leplezte le a teljesen új 2-es kupét, egy kompakt hűtőráccsal, keret nélküli ajtókkal, hátsókerék-hajtással és akár 6 hengeres motorral is rendelhető sportmodellt.
A 4,54 méter hosszú újdonság csúcsverziója az 19,4 millió forintos magyar alapárú M240i Coupé xDrive, amelynek a 3 literes soros 6 hengeres turbós benzinmotorja 374 lóerős. A 0-ról 100-ra 4,3 másodperc alatt felgyorsuló, 250 km/h-ra korlátozott végsebességű összkerekes újdonság azonban csak viszonylag rövid ideig marad a kínálat csúcsán.
Érkezik ugyanis az új M2-es, mely az előzetes információk alapján a nemrégiben általunk is letesztelt új M3/M4 biturbó S58-as erőforrását kapja meg.
Frank van Meel, a BMW M részlegének vezetője az újdonsággal kapcsolatban azt nyilatkozta, hogy az új M2-es lesz az utolsó olyan M modell, melynek hajtása kizárólag belső égésű motorra épül. Ez azt jelenti, hogy a következő M-es BMW hajtása minimum 48 V-os lágyhibrid vagy normál hibrid technikájú lesz.
A kizárólag hátsókerék-hajtással gyártandó és mintegy 450 lóerősnek ígérkező új M2-est hatfokozatú kéziváltóval szerelik. A sorozatgyártás az ígéretek szerint az év végén kezdődik meg Mexikóban, az ár egyelőre ismeretlen.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.