A Renault-tól visszaállamosított moszkvai gyárban a lehető leggyorsabban elkezdenék gyártani az autókat.
A Kamaz kamiongyártó tárgyalásokat folytat a kínai JAC Motors-szal, hogyan vehetnének részt a szovjet korszakból származó márka gyártásának újraindításában – írja a Reuters.
Az oroszok elszigetelődése új lendületet adhat többek közt az országban újrarendeződő autógyártásnak is. A nyugati szankciók egyik következménye, hogy Moszkva átveszi a Renault-tól az AvtoVAZ többségi részesedését, így az orosz főváros melletti néhai Moszkvics gyárat is, ahol újra az eredeti márka modelljei készülnének – legalábbis politikai szándék szerint.
A történetben felbukkant kínai JAC Motorsról azt érdemes tudni, hogy alapvetően a Volkswagennel közös vegyesvállalat, ami kínai mércével közepes méretű gyártónak számít, éves teljesítménye tavaly 524 ezer jármű volt. A moszkvai projektben az oroszok a kínai partner tervezési, mérnöki és gyártási platformját használnák fel.
A Vedomosztyi orosz gazdasági napilap forrásra szerint nagyon gyorsan beindítanák az államosított moszkvai üzemben a termelést, a legkésőbb még az idei év negyedik negyedévében. Az újjáéledt üzemben kezdetben hagyományos, belső égésű motoros autókat gyártanak majd, de a jövőben elektromos autókat is gyártanak majd.
Légzsák és ABS nélküli autókat is szabad mostantól gyártani Oroszországban, mert mást nem tudnak
A Moszkvics, amelynek már a neve is azt jelenti, hogy „Moszkva szülötte”, erős, megfizethető személyautónak készült, amelyet Oroszországban és a kommunista Kelet-Németországban gyártott alkatrészekből raktak össze. Oroszországban még mindig csaknem 200 000 ilyen autót tartanak nyilván, ebből 46 000 darab 35 évnél idősebb az Autostat elemző cég szerint.
Fantáziatervek persze korábban is születtek a Moszkvics feltámasztására, mint a fenti képen szereplő, Roman Priadko által tervezett modern Moszkvics 2140.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.