Mostantól már nemcsak automata váltóval készült a japán gyártó sportkocsija, mely néhány kilogrammot ledobott a tömegéből.
A Toyota 2019-ben dobta piacra a legfrissebb Suprát, az aktuális BMW Z4-gyel szoros rokonságot ápoló A90-es szériát. A nyolcfokozatú automata váltós típust egy ideje 258 lóerős és 400 Nm nyomatékú 2 literes 4 hengeres motorral is gyártják, a csúcsot pedig a kicsit korábban debütált, 340 lóerős és 500 Nm nyomatékú, 3 literes 6 hengeres erőforrással szerelt változat jelenti.
És most megérkezett a csúcsmodell hatfokozatú kéziváltós új verziója.
A mérnökcsapat képes volt módosítani a meglévő váltóházat, hajtótengelyt és fogaskerekeket, valamint el tudtak távolítani olyan szükségtelen elemeket, mint az akusztikai csomag – ezzel pedig csökkenteni tudták a tömeget.
A gyártó megragadta azt a lehetőséget, hogy az új manuális sebességváltóval már önmagában csökkent az autó tömege, és megalkottak egy új, könnyített Supra változatot. A 3 literes GR Supra Lightweight verzió további tömegcsökkentő intézkedések révén 38,3 kilogrammal tud könnyebb lenni a normál 3 literes automata modell saját tömegéhez képest.
Az új manuális sebességváltó és a 19 colos új könnyűfém felnik használata 21,8 kilogrammot takarít meg, és a Lightweight további 16,5 kilogrammtól tudott megszabadulni az audiorendszer kihagyásával, valamint az ülések bőrkárpitjának, elektromos állítási lehetőségnek és deréktámaszának kidobásával.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.