A bajor gyártó vadonatúj luxusszedánja benzines, dízel és elektromos változatban egyaránt elérhető.
A BMW 1977-ben dobta piacra első 7-es sorozatú felsőkategóriás szedánját, amely most megkapta hetedik generációs utódját.
Az elsőtől az utolsó csavarig teljesen új fejlesztésű 7-es BMW hatalmas lett, a hosszúsága eléri az 5,39 métert. Az egyetlen 3,21 méteres tengelytávolságú változatban készülő újdonság tükrök nélkül 1,95 méter széles és 1,54 méter magas.
A minimum 19 colos kerekekkel szerelt, 3-as szintű önvezetésre képes új 7-es sorozat műszerfalát egy 12,3 colos digitális műszeregység és egy 14,9 colos képátlójú érintőkijelző uralja.
A tetőkárpitból lenyíló Theatre Screen 31,3 colos képátlóval, 32:9-es ultraszéles képaránnyal és 8K felbontással kényezteti a hátul helyet foglalókat, ezenkívül a Bowers & Wilkins surround audiorendszer mellett sem mehetünk el szó nélkül. A hátsó ajtókba 5,5 colos színes érintőpaneleket szerelnek, melyekhez hasonlóval eddig még nem találkoztunk.
A forgalmazás novemberben kezdődik meg, Európában elsőként a tisztán elektromos meghajtású i7 xDrive60 lesz kapható. Ennek két villanymotorja 544 lóerős teljesítményt és 745 Nm-es nyomatékot ad le, a WLTP-szabvány szerinti hatótávolság 590-625 kilométer magasságában alakul. A maximum 195 kW-tal tölthető akkumulátor 101,7 kWh kapacitású.
Az Egyesült Államokban, Kínában és más kijelölt értékesítési régiókban első körben a 760i xDrive jelenti a csúcsmodellt, mely a korábbiaktól eltérően már nem 6,6 literes biturbó V12-es, hanem 4,4 literes biturbó V8-as benzinmotort vonultat fel, 544 lóerős teljesítmény mellett.
Európában jövő tavasszal debütál a soros 6 hengeres turbódízelmotorral felvértezett, 300 lóerős teljesítményű és 760 Nm nyomatékú 740d xDrive.
Ugyancsak jövőre érkezik a plugin hibrid új 7-es BMW, a 3 literes benzinmotorral szerelt, 571 lóerős és 800 Nm-es M760e xDrive, illetve a zászlóshajó kategóriás új elektromos verzió, az i7 M70 xDrive.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.