Az Audi Urbansphere koncepció olyan nagyvárosokba ideális, mint Sanghaj és Peking.
Az Audi szerint a jövő autóinak többek közt olyan vevőket kell kiszolgálnia, akik több mint 10 milliós nagyvárosokban élnek. Fejlett autonóm közlekedési eszközként a járműveket már nem is kell vezetni, a kabinteret ezért inkább nappaliként vagy mobil irodaként lehet hasznosítani. A kormánykerék, a pedálok és a hagyományos műszerfal mind elrejthető, ha a jármű automatizált vezetési módban van. Ennek nyomán pedig ez a crossover az eddigi Audik közül a legnagyobb belső teret kínálja.
Az Audi egyébiránt a tervek szerint 2026-ra már 4-es szintű önvezető járművet kínálna a fogyasztóknak, ami azt jelenti, hogy a sofőr akár alhat is menet közben az autóban, egyáltalán nem kell a vezetéssel foglalkoznia.
Mivel egy víziót bemutató autóról van szó, még olyan ötletek is belekerültek, mint egy adaptív stresszoldó program, amely arcszkennelés és hangelemzés segítségével határozza meg az utasok közérzetét. A program személyre szabott pihenési javaslatokat kínál, például a kis képernyőn és a fejtámlák hangzónáján keresztül adott meditációs programmal. De nem csak a mentális egészséggel törődik a kocsi, a felfelé forgatható középkonzol vízadagolót és poharakat tartalmaz a hátsó utasok számára.
Az Urbansphere koncepció a Volkswagen-csoport Premium Platform Electric platformján alapul, két elektromos motorral rendelkezik, amelyek összteljesítménye 400 lóerő. Az autó hatótávolsága a WLTP irányelvei alapján akár 750 kilométer is lehet. A 800 voltos töltési technológia pedig lehetővé teszi, hogy öt százalékról 80 százalékra kevesebb mint 25 perc alatt fel lehessen tölteni.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.