A bajor gyártó tisztán elektromos luxusszedánja erőhiányban egész biztosan nem fog szenvedni.
A BMW április 20-án leplezi majd le hivatalosan vadonatúj elektromos luxusszedánját, az i7-est, melyről azonban néhány részletet már előzetesen felfedtek.
Immár nem titok, hogy az újdonság 100 kilométeren átlagosan mintegy 18,9-19,7 kWh-t fogyaszt, a WLTP-szabvány szerinti hatótávolsága pedig 580-610 kilométer.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/2da18099-f34e-4f77-88f8-291c99ddb67e.jpg)
A "luxus kristály fényszórókkal" és "világító vesékkel" felvértezett BMW i7 belsejében egy az utastér teljes szélességén végighúzódó, 31,3 colos képátlójú és 8K felbontású úgynevezett panorámakijelző található.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/3722917d-a5e4-4d5f-a271-6b1d24895408.jpg)
A műszerfal egészét uraló interakciós sáv egy multifunkciós, haptikus visszajelzéseket adó, fazettált, áttetsző hatású kezelőfelület, melyről állítható például a szellőzés intenzitása, és onnan nyitható a kesztyűtartó is.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/f6e3c911-2cca-48ab-a486-651468eb37d7.jpg)
Theatre módban az olyan funkciók, mint a képernyő fényerőszabályozása, a világítás és a napfényvédő rolók összehangoltan működnek, hogy az utasok tökéletesen ráhangolódhassanak a menet közbeni szórakozásra.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/0a0b7152-c429-470e-8ec6-93ade4325645.jpg)
Ezek voltak eddig a hivatalos információk, most pedig áttérünk a pletykákra. Az elsőként elérhető i7 xDrive60 verzióban várhatóan egy nettó 115 kWh kapacitású akkumulátor kap helyet. Mivel ez nem M-es modell, teljesítmény és nyomaték fronton várhatóan minimálisan elmarad majd az iX M60 619 lóerős és 1100 Nm-es szintjétől.
Különböző források szerint a későbbiekben i7 M70 néven érkezhet az abszolút csúcsmodell, melynek három villanymotorja akár 740 lóerőt is rászabadíthat az aszfaltra.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/271413a0-afe1-45b1-bfd9-763644fec35a.jpg)
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.