A hajdani német, villámos emblémájú autó egy biztos, egyre kevésbé lesz német.
Az Opel és tucatnyi más márka 2021 januárjában egyesülve hozta létre a Stellantis-csoportot, amelynek kezdenek körvonalazódni az operatív részletei. A francia Peugeot-Citroen (PSA) csoport és a Fiat Chrysler Automobiles egyesülése után létrejött Stellantisnak egycsapásra 24 összeszerelő üzeme lett az európai régióban, ezek között kezdik szétosztani, hogy az új modellek közül melyik, hol készül majd.
A hírek szerint az olaszországi Melfiben lévő gyárban indulhat majd el például 2024 folyamán az Opel és a francia DS márka új, száz százalékban elektromos csúcsmodelljének gyártása – írja az Automotive News.
A melfi gyárban a Fiat jelenleg az 500X-et, valamint a Jeep Renegade-et és a Jeep Compasst gyártja. A tervek szerint a lényegében elektromos autókra váltó üzem 2026 és 2029 között, évente átlagosan 90 000 darab elektromos autót fog gyártani.
A két csúcsmodellről pontos részleteket nem lehet tudni, de Opel terve OV85 kódnéven fut. Az elektromos járművek hosszukat tekintve 4,35 és 5,00 méter között lehetnek és 87 és 104 kWh közötti kapacitású akkumulátorcsomagokat kaphatnak, amivel akár 700 kilométeres hatótávokat is elérhetnek.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.