A stílusos megjelenésű újdonság alapára meghaladja a 19 millió forintot.
A Citroënből kivált prémiummárka, a DS az eddigiekben csak három modellt forgalmazott, a DS 3 Crossback kompakt crossovert, az eggyel nagyobb méretű DS 4-et, illetve a középkategóriás szabadidő-autók piacán versenyző DS 7 Crossbacket. Most viszont megkezdődött a még 2020 elején leleplezett luxusszedán, a DS 9 hazai értékesítése is.
Az újdonság minimum 19,3 millió forint kifizetését követően vezethető haza, ennyibe kerül ugyanis a 225 lóerős, illetve 360 Nm nyomatékú plugin hibrid alapmodell, Performance Line+ felszereltséggel. Ugyanez a modell Rivoli+ felszereltség esetén 20,7 millió forinttól indul.
A motorháztető alatt egy 180 lóerős 1,6 literes 4 hengeres benzinmotor található, ami mellett egy 110 lóerős villanymotor is kiveszi a részét a hajtásból. Az elsőkerék-hajtású hibrid 8,3 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100-ra, a végsebessége 240 km/h.
A 11,9 kWh kapacitású akkumulátor egy töltéssel mintegy 48 kilométeres elektromos hatótávot tesz lehetővé.
Az összkerékhajtású csúcsmodell 360 lóerős teljesítményű, 520 Nm nyomatékú és kiviteltől függően 22,7-24,1 millió forintos alapárral rendelkezik. Ez a szintén 1,6 literes motorra épülő plugin hibrid verzió 5,6 másodperc alatt tudja le a 0–100-as sprintet, és akár 250-nel is képes száguldani, miközben e-hatótávja 47 kilométer.
A 4,93 méter hosszú, 1,8-1,9 tonnás DS 9 nem titkoltan a Peugeot 508 nyújtott tengelytávolságú kínai változatára épül, és a konszern legmodernebb technológiái érhetők el benne.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.