A japán gyártó újdonságából nem lesz tisztán elektromos verzió, 6 hengeres viszont többféle is.
A Mazda bemutatta a nemrégiben debütált amerikai piacos CX-50 európai és egyéb országokba szánt kicsit nagyobb testvérmodelljét, a CX-60-at. Íme:
A 4,74 méter hosszú, 1,89 méter széles, 1,68 méter magas és 2,87 méteres tengelytávolságú SUV a vállalat vadonatúj hátsó-, illetve összkerék-hajtású platformjára épül.
A 18-20 colos kerekeken gördülő újdonság teljesen digitális műszeregységet, nagyméretű HUD-ot és 12,3 colos központi infotainment kijelzőt kapott, az 570 literes csomagtartó az ülések lehajtásával egészen 1726 literig bővíthető.
A gépháztető alatt egy 48 V-os lágyhibrid technikával kiegészített 3 literes soros 6 hengeres e-Skyactiv X benzinmotor, illetve egy szintén 48 V-os hibrid 3,3 literes soros 6 hengeres dízelmotor található.
A teljesen új fejlesztésű, igen alacsony fogyasztásúnak ígért 6 hengeres motorok részletes specifikációit később hozzák nyilvánosságra, azt viszont már most is tudni lehet, hogy a zöld rendszámos plugin hibrid verzió a valaha készült legerősebb közúti Mazdává teszi a CX-60-at.
A 2,5 literes 4 hengeres Skyactiv-G benzinmotorral és 100 kW-os villanymotorral szerelt PHEV modell összteljesítménye 327 lóerő, ami mellé kereken 500 Nm-es nyomaték társul.
A 0-ról 100-ra 5,8 másodperc alatt felgyorsuló plugin hibrid CX-60 elektromos módban legfeljebb 63 kilométert tud megtenni, maximum 100 km/h sebességgel. A 7,2 kW-tal tölthető akkumulátor 17,8 kWh kapacitású, az automata váltó minden kivitel esetében 8 fokozattal bír.
A Mazda CX-60 németországi alapára 47 390 euró (18,4 millió forint). A későbbiekben érkezni fog egy három üléssoros nagyobb kivitel is, mely CX-80 típusjelzéssel támad majd.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.