Nagyjából annyi idő alatt van százon a Macan GTS, mint amennyi idő elmondani, hogy ez tényleg egy olyan szabadidő-autó, ami majdnem úgy megy, mint egy Porsche 911-es.
A Macan a Porsche pénztermelő kínálatának talán leginkább szerethető tagja. Nyilván alapvetően a márkát első sorban a klasszikusaiért lehet kedvelni, de abból mára kizárólagosan nem lehetne megélni. Szükség volt annak idején a Cayenne-re, a Panamerára és a Macanra is, hogy a cég helyzete stabil legyen. Ez a három modell ugyanis az eladások háromnegyedét hozza minden évben.
Az SUV-k közül a Macan, amelynek neve az indonéz nyelvből ered, és kistigrist jelent, a Cayenne-nél még „porschésabb” darab is, amiben olyan vezetési élményeket lehet szerezni, mint kevés szabadidő-autóban. A sorozat most kapott frissítést és a háromtagú család: Macan, Macan S és Macan GTS egyszerre újult meg. (A Macan Turbo eltűnt, lényegében átnevezték GTS-re.)
A jelenlegi, második Macan-facelift alkalmával tehát a GTS verzió lett a csúcsmodell, megjegyzendő a korábbi "Turbótól" átvett, 440 LE-s V6-os benzines biturbó motoregységgel. Az pedig, hogy a további sorsa a modellsorozatnak, hogyan alakul még nem teljesen látható, ugyanis 2023-ban már ebből a modellből is jön az elektromos verzió, sőt leginkább arról van szó, hogy csak elektromos változatban marad.
A Macan legnagyobb előnye továbbra is, hogy nem ülünk túl magasan benne, inkább hagyományos utazóautónak érződik, mint szabadidő-járműnek. Mindez jó néhány vevő számára már elég ahhoz, hogy megnyíljon a vastag pénztárcájuk, mert azért sokkal kényelmesebb benne elhelyezkedni, mint akár egy Panamerába, mélyen belesüppedve.
Megjelenésében a frissített Macan természetesen hozza a Porsche klasszikus, de mindig megújuló stílusát.
Fontos és lényegi nóvum, hogy a kezelőszervek már itt is digitalizáltak többségében, eltűntek a fizikai gombok. Szerencsére a műszerfal maradt hagyományosan kijelzővel, ami itt mindenképpen jó választás. Külsőleg is változott sok minden persze, de kardinálisan nem alakult át a megjelenés. Átszerkesztették az első lökhárítót, ami a GTS esetében fekete díszítő elemeket kap, akárcsak hátul a diffúzor. A megjelenés különben is különösen feltűnő ebben a "Carmine Red" színben, a 21-es kerekekkel, amelyeken hátul 295 milliméter széles abroncsok feszülnek.
A motortérben a 2.9 literes duplaturbós hathengeres motor 550 Nm-es nyomatékot tud 1800-5600-as fordulatszám között. Hivatalosan, rajtprogrammal 4,1 másodperc alatt van 100-on a sportos Chrono csomaggal, és a 200 km/h-t is csak 16,9 másodperc elérni, a rohanás vége pedig óra szerint 272 km/h-s sebességnél van. A GTS verzió elég jól mossa el a határokat egy vérbeli sportkocsi és egy SUV között. Ha nem is durrog annyira a kipufogó, mint egy vérmesebb sportmodellje akár az Audinak, de érezhetően a képességeknek nincs hiánya.
A kormányon ott a „Booster” gomb is, amely 25 másodperc erejéig extrém módon hajtja meg a turbót. A rugalmasságra ilyenkor jellemző adat, hogy 80-ról 120-ra nagyjából 3 másodperc felgyorsulni. A Porsche kormányzása, futóműve Sport módban pedig már annyira feszes, hogy talán egyeseknek – főleg az utasoknak persze – túlzottan nyersnek is tűnik az úton.
A Porsche Macan GTS árazása tükrözi azt az exkluzivitást, amit a csúcsmodell képvisel, mert a 36 millió forintos alapár bizony nem szerény. Ugyanakkor, ha nem vagyunk ennyire ínyencek, a másik hathengeres, a Macan S, 30 milliónál indul magyarországi forgalomba helyezés esetén, és azért az is elég acélos, a 380 lóerejével.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.