Új tulajdonosra vár a mindössze három példányban készült 2000GT versenyautó egyike.
A Toyota Gran Turismo modell ötlete az 1964-es Formula–1-es Japán Nagydíj után merült fel, amikor is robbanásszerűen megnőtt a motorsportok iránti érdeklődés a szigetországban. A terv megvalósításban a Yamaha is közreműködött, a projektet Shoichi Saito vezette.
A mérnök egyszerű és egyértelmű utasítást kapott: "Tegyen meg mindent, amit csak kell, hogy a 2000GT ne csak az egyik legjobb, hanem kifejezetten a legkiválóbb autó legyen a világon."
Egy évvel később Saito víziója valóra vált, amikor a 280 A1 nevű prototípust leleplezték az 1965-ös Tokiói Autószalonon. Bár az autó ultra-alacsony profilja még két évig nem tűnhetett fel senki garázsa előtt, az első szerencsés vásárlóknak érdemes volt kivárniuk ezt a pillanatot.
Az autó nagy visszhangot keltve, Sean Connery oldalán mutatkozott be a "Csak kétszer élsz" című James Bond-filmben 1967-ben. A 2000GT még ugyanabban az évben megérkezett a kereskedésekbe is, de igen limitált példányszámban: a kocsiból 1967 és 1970 között alig 351 darab készült.
A megkímélt példányok 350-400 millió forint magasságában szoktak gazdát cserélni, ennél viszont várhatóan sokkal többet fizetnek majd ki ezért a március elején árverésre kerülő szuperritka verseny változatért:
A japán kocsit a híres amerikai tuningcég, a Shelby készítette fel az 1968-as versenyszezonra. Ennek jegyében minden szigetelést kipakoltak az amúgy sem túl nehéz autóból, mely szuperkönnyű magnéziumfelniket és sportfutóművet kapott. Nem mellesleg pedig a motor teljesítményét 200 lóerő fölé növelték.
Az utcai kivitel motorházteteje alatt egy soros 6 hengeres motor található, melynek 150 lóerős teljesítménye 8,6 másodperces 0-100-as gyorsulást, illetve 220 km/h végsebességet tesz lehetővé.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.