Két dolgot is másképp csinál a kínai autógyártó, mint a hagyományos megoldás: cserélgetik az akkumulátort, amit ráadásul csak bérbe adnak a kocsihoz.
A Nio hivatalosan is elindította az első akkumulátorcsere-állomást Norvégiában, ahol összesen 20 ilyen létesítményt kívánnak beüzemelni idén. Kínában a cég már több mint 700 helyszínen kínál ilyen szolgáltatást.
A Norvégiában használt állomás már a második generációja a rendszerüknek, amelyben 13 akkumulátort tárolnak cserére készen feltöltve, és egy üres dokkoló van a hozott akkunak. Az automatizált rendszer pillanatok alatt elvégzi a feladatot, és a kocsi mehet tovább.
A csereállomás a cég a Nio ES8-as modellt szolgálja ki, amelyet nemrégiben vezettek be Norvégiában, elsőként az európai piacok közül. Az insideevs.com oldal szerint az állomás vélhetően nem marad egyedül, mivel a cég már jelezte, hogy több más európai piacon is színre akar lépni. Másodikként Németországról volt szó, ahol a Shell töltőállomások mellé települnének ilyen állomásokkal.
Az akkucserés rendszernek köszönhetően a Nio az elektromos egységet lényegében bérbe adja az autóhasználónak, a kocsi árában nincs benne, havi díjat fizet a kocsi tulajdonosa az akkumulátoregységért. A cég szerint a vásárlóik 92 százaléka ezt a megoldást választja, amikor ilyen autót vásárol.
A kínai cég két modellel az ES8 SUV és az ET7 szedánnal lépett piacra a kontinensünkön. A nagyméretű SUV akár hétszemélyes is lehet, 70 kWh-s akkumulátorral táplálják a motorjait. A kocsi hivatalos hatótávja 354 kilométer.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.