Autó hvg.hu 2022. január. 09. 09:33

1,5 millió kilométer van már a rekorder Tesla órájában

A Tesla Model S taxiként funkcionált, gyorsan gyűjtötte a kilométereket.

2019-ben a német Hansjorg von Gemmingen már bekerült a Guinness-rekordok könyvébe, amikor az autója egy Tesla Model S P85 elérte az 1 000 000 km-t, amire korábban még nem volt példa. Most von Gemmingen közzétette azt a hírt is, hogy a 2014 márciusában használtan vásárolt Model S-jével elérte az 1 500 000 kilométert.

Az autót 30 000 kilométeres futásteljesítménnyel vette, majd taxizott vele, így gyorsan gyűltek a kilométerek.  

A Model S P85 persze korántsem érintetlen műszakilag mára. A gyárilag egymotoros autóban eddig háromszor cserélték ezt a hajtási elemet, akkumulátorcsomagból pedig a negyediket használja. Von Gemmingen szerint az első csomaggal akkor kezdődtek a problémák, amikor az autó 290 000 kilométernél járt, a cserék többségét még az adott elem garanciális idején belül végezték. Egymillió kilométernél a kocsira fordított szervizköltsége a tulajnak így 13 ezer eurónál, nagyjából 4,66 millió forintnál járt.

Gemmingen sűrűn posztolgat autójáról, így például, amikor kirakta a képet az 1199 413 kilométeres óraállással még Elon Musk is gratulált hozzá. Von Gemmingen célja természetesen, hogy tovább halmozza rekordokat: előbb jöhet az 1 millió mérföld, aztán a 2 millió kilométer is. Gemmingen egyébként birtokol egy Tesla Roadstert, amelynek kilométer-számlálója 633 599 kilométert mutat.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Fetter Dóra 2024. december. 28. 07:00

„Három kérdés, és kiderül, felkészültek vagyunk-e váratlan vészhelyzetekre – ezen a teszten a lakosság fele elvérezne”

Van, aki túlaggódja, és van, aki félvállról veszi a ránk leselkedő veszélyeket, legyen szó háborúról, klímakatasztrófáról vagy csak egy kiadós áramszünetről. A kormány háborús veszélyről beszél, de nem tartja fontosnak az ország, az emberek felkészítését váratlan helyzetekre. Vasárus Gábort, a Hun-Ren KRTK Regionális Kutatások Intézete tudományos munkatársát arról kérdeztük, mit lehetne tenni azért, hogy valóban senkit ne érjen készületlenül, ha jönne a baj.