„Inkább sétáljon vagy biciklizzen” – ehhez hasonló szlogeneket kell elhelyezni a reklámokban.
A francia kormányzat elfogadta azt a tervezetet, amely előírja, hogy az autóhirdetéseken olyan üzeneteket kell elhelyezni, amely arra ösztönzi a fogyasztókat, hogy fontolják meg a gyaloglást, kerékpározást, telekocsizást vagy tömegközlekedés használatát.
A francia Le Monde beszámolója szerint szinte minden hirdetési platformnak – kivétel a rádióadások – a következő üzenetek egyikét kell tartalmaznia autóipari hirdetés esetén: „rövidebb utakhoz válassza a gyaloglást vagy kerékpározást”. Vagy: „ingázáshoz használjon tömegközlekedést” és „vegye fontolóra a telekocsi használatát”. Emellett mindenhol meg kell jeleníteni a #SeDeplacerMoinsPolluer hashtaget, mely nagyjából annyit tesz, hogy „mozogj és szennyezz kevesebbet”.
Azok a műsorszolgáltatók és kiadók, akik elmulasztják ezeket az üzeneteket közzétenni, akár 50 ezer eurós bírságra számíthatnak.
2028-tól egyébként az autógyártók nem hirdethetnek olyan járműveket, amelyek kilométerenként 123 grammnál nagyobb CO2-t bocsátanak ki.
Az autógyártók kijelentették, hogy megfelelnek a törvény betűjének, de kritikusan fogadták az intézkedést. Lionel French Keogh, a Hyundai francia részlegének vezérigazgatója azzal érvelt, hogy mivel az új törvény nem tesz különbséget az elektromos és a belső égésű járművek között, az egész intézkedés kontraproduktívnak tekinthető.
A hasonló reklámelőírások nem példa nélküliek, hasonlót alkalmaznak az élelmiszergyártók esetében is, akiknek kötelező a táplálkozási információkat feltüntetni és egészségesebb alternatívákat is javasolni az élelmiszereiken.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.