A jövő héten a németországi Nürnbergnél az Audi megnyitja az első olyan töltőközpontját, ami első sorban azoknak segítene, akik otthoni töltési lehetőséggel nem rendelkeznek.
Az Audi kísérleti projektjének célja, hogy teszteljék a töltési megoldásokat, melyik válhat be a folyamatosan növekvő elektromos járművek száma mellett. A cég már tavaly bejelentette villamosítási stratégiáját, amelynek következménye, hogy 2033-ra befejezik a hagyományos motorú modellek gyártását.
Nyilvánvalóan az összes gyártónak érdeke, hogy a jövőben is megkülönböztesse magát a több márkától és nem csak termék, hanem szolgáltatási oldalról is. Ennek a stratégiának a része az is, hogyan lehet töltési infrastruktúrát adni. Ilyen lenne például ez a moduláris konténerház, amelyek könnyen össze- és szétszerelhetők tetszőleges alapterületre.
A nürnbergi töltőközpont hat gyorstöltési pontból áll, amelyek mindegyike akár 320 kW teljesítményt is kínál, valamint egy 2153 négyzetméteres társalgót. Az Audi egységei 2,45 MWh áramtárolóval is rendelkeznek, így csak 200 kW teljesítményű csatlakozást igényelnek a hálózathoz, ami elegendő a hub energiatárolójának folyamatos feltöltéséhez. Ezen túlmenően a tetőn elhelyezett 30 kW-os napelemrendszer zöldenergiával támogatja a töltőházat. Az Audi úgy véli, hogy naponta körülbelül 80 elektromos autót lehet feltölteni anélkül, hogy elérnénk a töltőközpont energiatároló kapacitásának határait.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.