Éppen csak megérkezett a felújított S-Cross, máris a rajtvonalon áll a felfrissített Vitara.
A Suzukinál jelenleg csak és kizárólag hatfokozatú kéziváltós Vitarát lehet kapni, a szintén hatfokozatú automata váltó már nem érhető el a kínálatban. Joggal merülhet fel a kérdés, hogy esetleg a chiphiány miatt kopott volna ki a kínálatból az automata váltós Vitara?
A kérdésre egyértelműen nem a válasz, a nemrégiben felfrissített és általunk már alaposan kipróbált S-Cross pedig továbbra is kapható mind kézi-, mind pedig automata váltóval.
Mint megtudtuk, az automata váltós Vitara azért került le az árlistáról, mert az esztergomi gyárban már megkezdődött a hivatalosan egyelőre még be nem jelentett, hanem csak előzetesen megszellőztetett normál hibrid Vitara gyártására történő átállás.
Az európai piacokra szánt 48 V-os lágyhibrid verzió mostantól tehát már csak kéziváltóval kapható, a két hete gyártásba került normál hibrid kivitel pedig csak és kizárólag automata egységgel lesz kapható. Utóbbi forgalmazása valamikor 2022 elején kezdődik meg.
Míg a jelenleg kapható Vitara és S-Cross 130 lóerős lágyhibrid hajtása egy 1,4 literes turbós benzinmotorra épül, addig az érkezőben lévő új öntöltő hibrid kivitelekben előzetes információink szerint egy 1,5 literes szívó benzinmotor lesz. Utóbbit előbb a Vitara, aztán pedig az S-Cross is meg fogja kapni, és segítségével rövidebb távokat akár tisztán elektromosan is meg tudnak majd tenni a továbbra is zöld rendszám nélküli modellek.
Zöld rendszámot egyedül a 19,3 millió forintos alapárú Suzuki Across kaphat, mely nagyobb kategóriás szabadidő-autó tulajdonképpen nem más, mint egy átbrandelt plugin hibrid Toyota RAV4. A Suzuki első tisztán elektromos autója az ígéretek szerint 2025-ben debütál majd.
Nem tudni, hogy a Vitara külseje esetleg ugyanúgy átalakul-e, mint az S-Cross külcsínje, mindenesetre több mint valószínű, hogy utóbbi típus modernebb infotainment rendszere és vezetéstámogató megoldásai a felfrissült Vitarában is elérhetővé fognak válni.
Cikkünk írásakor a Suzuki Vitarát 5,81-7,73 millió forintos kedvezményes listaáron jegyzik, a Suzuki S-Cross árcéduláján pedig kiviteltől függően 6,09-8,93 millió forintos összeg szerepel. Mindkét típust GL, GL+ és GLX felszereltséggel, első- és összkerék-hajtással forgalmazzák.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.