Autó hvg.hu 2021. december. 09. 05:21

Bemutatkozott itthon is a Mercedes Citan, az utolsó, ami még nem elektromos

A Mercedes-Benz a nagyméretű Sprinter, a közepes Vito után a kisebb méretű kishaszonjárművét is megújította. Megérkezett a Citan, ami egyben az utolsó, még belső égésű motorral fejlesztett Mercedes-Benz kishaszonjármű.

Az nem titok és talán elég ismert tény, hogy a Mercedes Citan régóta egy Renault-tal közös projekt, oly annyira, hogy ugyanott készülnek és a lemezek alatt egymás klónjai a Renault Kangoo-val. Nyilván a Mercedes a Citanba beletette azokat az exkluzív elemeket, amitől a saját célcsoportját megszólíthatja. Teljesen stuttgarti az arculata, akárcsak az olyan extrák, mint az MBUX multimédiás rendszer, hogy jól érzékelhető legyen a differencia.

Daimler
Daimler
Daimler
Daimler

Az új Citan 4,498 méter hosszú, dobozos és személyszállító kivitelben is elérhető. Sőt később, a régebben itthon is támogatott és emiatt nagyon kedvelt úgynevezett Mixto változatban is, ami egyszerre személy és áruszállító. Ennek a formulának az adózási előnye jó ideje megszűnt, de variánsként lesz ilyen is. A rövidebb modell 2,7 méteres tengelytávú, de dobozos felépítmény esetén a raktér hossza a flexibilis válaszfallal akár 3,05 méter is lehet.

Daimler

Amitől igazán Mercedes, az a kabintér, ahol akár bőrkormányos változatot és igazán igényes sofőrkörnyezetet kap, aki ilyen modellt választ. A Mercedes egyes személyautóiban megjelent vezetési asszisztensek is átkerültek: aktív sávtartó, ami kormányzási beavatkozással dolgozik fékezés helyett, éberségfigyelő, holttérfigyelő, táblafelismerő. Ezek ráadásul széria felszereltségként, opcionális a torlódás esetén az araszolást is kezelő távolságtartó tempomat.

Daimler
Daimler
Daimler

A piaci bevezetéskor háromféle dízel és kétféle benzinmotorral érhető majd el az új Citan. 75, 95 és 116 lóerős dízelmotorokkal, illetve 102 és 131 lóerős benzinesekkel. A benzines, négyhengeres 1.33 literes, a dízel 1.5 literes CDI motor. A hatfokozatú kézi sebességváltó mellett az erősebb benzines és dízelmotoros modellek hétfokozatú duplakuplungos automatával (DCT) is elérhetők.

Mivel minden az elektromobilitásról szól mostanság, ebből a kisáruszállító sem maradhatott ki. Az eCitan 2022 második felében érkezik majd, a várható hatótávja egy feltöltéssel 285 kilométer lesz a WLTP ciklus alapján. Gyorstöltőn az akkumulátor előreláthatólag 40 perc alatt feltölthető lesz 10-ről 80 százalékra. A hasznos teherbírás nem változik a villanyváltozatban, és vonóhorog is elérhető lesz az eCitanhoz ígéri a gyártó.

Ami az árakat illeti a Base verzió 102 lóerős benzinmotoros 7 millió forint, a személyszállító kivitel - Tourer -  bruttó 8,3 millió forint alapverzióban.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés