A stuttgarti gyártó a kishaszonjármű flottáját is teljes egészében az elektromos hajtások felé fordítja.
Jellemzően csak a személyautók kapnak nagyobb figyelmet az elektromobilitás kapcsán, miközben az átállás nagyban zajlik a dobozos autóknál és kisbuszoknál is.
Nem ma kezdte persze a Mercedes a szállító autók elektromosítását sem. Már 1996-ban volt egy teljesen elektromos Mercedes Vito. A motorja 40 kW teljesítményt, 190 Nm maximális nyomatékot tudott és a végsebessége elérhette a 120 km/h-t. Az akkumulátora normál városi körülmények mellett körülbelül 170 km hatótávolságot engedett a több mint két évtizeddel ezelőtti Vitónak.
Mára persze a világ nem kicsit változott meg, és a csillagos márka mostanra széles, zéró emissziós járműparkkal rendelkezik, mint például a Mercedes EQV, a Mercedes eVito Tourer, a Mercedes eSprinter, mindegyik többféle változatban, amelyek megérkeztek hozzánk is.
A leginkább elegáns modelljük a V-osztály elektromos megfelelője a Mercedes EQV, amit már korábban próbáltuk. 356 km hatótávolságot és 204 lóerős teljesítményt kínál a hajtása és 110 kW-os egyenáramú gyorstöltő használatával az aukkumulátora 10 és 80 százalék között, kevesebb mint 45 perc alatt feltölthető.
Az EQV kisbusz mellett megérkezett a kicsit puritánabb, de többcélú alternatívája az eVito Tourer is.
Akár kilenc ember is utazhat benne, rugalmas konfigurálhatósága miatt az ülések akár egymással szemben is elhelyezhetőek. Ebben a szegmensben először - opcionálisan - Airmatic légrugózás is kérhető hozzá. A hajtáslánca paraméterei megegyeznek az EQV-vel.
A Mercedes-Benz eVito súlya több mint 2,5 tonna, de az autó nagyon könnyen vezethető, személyautós viselkedésű. Ennek a modellnek az akkumulátorcsomagja 90 kilowattórás. Az AC töltési teljesítménye 11 kW, míg DC töltővel akár 110 kW is lehet az áramfelvétele. Mindkét modell esetében az akkumulátorra vonatkozó garancia nyolc év vagy 160 000 km. Az eVito Panel Van sima dobozos listaára 18,1 millió forint, a személyszállító Tourer 24,4 millió forintról indul itthon.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.