A Budapest-Genf táv egy feltöltéssel letudható lenne vele.
A jövő évben egy kifejezetten hosszú utakra tervezett, nagy hatékonyságú koncepció autóval áll elő a Mercedes Vision EQXX néven A prototípust a stuttgarti cég bejelentése szerint kifejezetten úgy tervezik, hogy a lehető legalacsonyabb energiafogyasztással működjön.
Markus Schäfer, a cég fejlesztési vezetője a projekttel kapcsolatban elmondta, hogy nagyobb akkumulátort bárki bele tud rakni az autóiba, de hatékonyabbat csak kevesen. A Vision EQXX révén azt a célt tűzte ki maga elé a Mercedes fejlesztői gárdája, hogy elérje az „egyszámjegyű fogyasztási értéket száz kilométerre vetítve”.
Jelenleg a leghatékonyabb EV-hajtáslánc a Teslától származik, a legtöbb Tesla 6,4 kilométert tesz meg egy kWh árammal. A Mercedes-Benz azonban azt állítja, hogy az EQXX 9,6 kilométert tud majd megtenni ugyanennyiből. Mindez elsőre talán nem tűnik nagy különbségnek, de egy 100 kWh-s akkumulátornál máris 320 kilométer különbséget jelent.
Ma a Mercedes-Benz alapvetően 400 voltos elektromos rendszert használ autóiban, de a Vision EQXX 800 V-os rendszert kapna, ami megkönnyíti a gyors töltést. A meghajtás két szinkron motorral történik majd, amelyek kétsebességes sebességváltóhoz csatlakoznak. Az akkumulátor újdonsága lesz az is, hogy lítium-szilícium egységeket használ, amelyek kisebb súlyt és nagyobb kapacitást nyújtanak.
A Vision EQXX légellenállását is a lehető legkisebbre szabják, a cél a 0,20 cw értéket elérni, ami szintén jelentős hatótávnövekedést eredményezhet. A Mercedes azt ígéri, hogy 2022-ben bemutatják élőben is az EQXX koncepciót, majd nincs más hátra, mint a valóságban is bizonyítani a korábban tett ígéreteket.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.