A német tuningcég munkatársai találtak még 140 eddig szunnyadó lóerőt a biturbó V8-as motorban.
A közelmúltban általunk is letesztelt Audi Q8 legsportosabb modellje az RS Q8, melynek motorházteteje alatt egy 4 literes biturbó V8-as erőforrás található. A 600 lóerős, illetve 800 Nm nyomatékú terepjáró 3,8 másodperc alatt gyorsul 100-as tempóra, és elektronikus leszabályozás nélkül 305 km/h-val is képes száguldani.
Akadhatnak azonban olyanok, akik túl gyengének, vagy esetleg visszafogott megjelenésűnek találják az Audi RS Q8-at. Számukra készült az ABT új tuning modellje, a nagyközönség által élőben elsőként január közepén megtekintehtő RSQ8-S.
A 740 lóerős teljesítményű, illetve 920 Nm-es csúcsnyomatékú monstrum menetteljesítményei egyelőre ismeretlenek, mindenesetre a korábban debütált és hasonlóan erős motorral szerelt RSQ8-R alig 3,4 másodperc alatt tudja le a 0–100-as sprintet, és a 0–200-as gyorsulást is alig 12 másodperc alatt képes teljesíteni.
A karbonszálas elemekkel gazdagon ékesített, minden korábbinál szigorúbb tekintetű modell 23 colos felniket kapott, melyekre 295 milliméter széles gumikat szerelnek. A 102 milliméteres kipufogóvégű sportterepjáró légrugója gombnyomásra 15–25 milliméterrel engedi közelebb az aszfalthoz a karosszériát.
A 315 km/h végsebességűnek ígérkező modell átépítése mintegy 15,6 millió millió forintba kerül az 1896-ban alapított bajor cégnél. Mivel a típus hazai alapára 54,8 millió forint, a végösszeg minimum 70,4 millió forint.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.