Akár 60 kilométert is megtesz tisztán elektromos módban és gombnyomásra magától előz a hamarosan kombiként is elérhető új Opel Astra, mellyel Budapesten ismerkedtünk meg testközelből.
A közelmúltig a General Motorshoz tartozott Opel 2015-ben dobta piacra az Astra ötödik generációját, amely 2019-ben komolyabb ráncfelvarráson esett át. A 2017-ben a PSA által felvásárolt és immár a Stellantis márkái közé tartozó német gyártó júliusban leplezte le az elsőtől az utolsó csavarig teljesen új Astrát, melyből eddig mindössze három, kézzel összeszerelt előszériás darab készült, és ezek közül kettő ma Budapestre érkezett.
A közelmúltban érkezett Opelekről már ismerős Vizor designjegyek az Astrán is felbukkantak, az egyedi hűtőrács és a jellegzetes menetfényű, akár 168 apró LED-et felvonultató intelligens fényszórók a szabadidő-autókat követően a német márka kompaktján is jól mutatnak, és a vékonyra vett hátsó lámpákra sem lehet egyetlen rossz szavunk sem.
Érdekesség, hogy az egyik könnyűfém felni az egykori Manta kerekének állít emléket, illetve a felnik akár színes betétekkel is személyre szabhatók.
Az első ülésekben kényelmesen el lehet férni, hátul viszont lehetne kicsit nagyobb a lábtér. A 4,37 méter hosszú és 2,67 méteres tengelytávolságú Astra csomagtartója 422 literes, ami 52 literes növekedést jelent az elődhöz képes.
Akinek ez kevés, annak jó hír, hogy december elején a kombi kivitelről is le fog hullani a lepel. Utóbbi csomagtartója hajtáslánctól függően mintegy 550-600 literesnek ígérkezik.
Alapáras tétel a műszerfal két 10 colos kijelzője, ami előtt az alapmodellben műanyag, a jobban felszerelt kivitelekben pedig minőségi üvegborítás található. Praktikum fronton jó hír, hogy az érintőképernyő alatt hagyományos klímavezérlő panelt találunk, és bár a vezeték nélküli mobiltöltő feláras tétel, a vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto támogatás minden Astrához alapáron jár.
Kapunk továbbá szélvédőre vetítő HUD-ot, 360 fokos kamerarendszert és rengeteg szenzort, melyeknek köszönhetően a sávtartós adaptív tempomat kanyarban automatikusan a megfelelő szintre csökkenti a sebességet. Amennyiben a fedélzeti számítógép előzésre alkalmas helyzetet érzékel, megkérdezi, hogy végrehajtsa-e a manővert, és ha ezt leokézzuk, magától le is bonyolítja az előzést.
Az alapmodellt egy 110 lóerős 1,2 literes 3 hengeres turbós benzinmotor hajtja, mely egység 130 lóerős változatban is elérhető, ezenkívül pedig egy 110 lóerős 1,5 literes dízelmotorral is rendelhető a típus. A kéziváltó 6, az automata 8 fokozattal rendelkezik.
Most először külsőleg tölthető hibridként is elérhető az Astra. Az 1,6 literes benzinmotorra épülő hajtáslánc 180, illetve 225 lóerős változatban készül. A 12,4 kWh kapacitású akkumulátor ideális esetben 60 kilométeres e-hatótávot tesz lehetővé.
Német források szerint a későbbiekben várhatóan érkezik egy 300 lóerős OPC sportverzió is, mely ugyancsak külsőleg tölthető hibrid lesz, ezenkívül pedig 2023-ban tisztán elektromos változat is jön majd az Astrából.
A Németországban tervezett, fejlesztett és gyártott új Opel Astra várhatóan decemberben kerül majd be a hazai konfigurátorba, addig sajnos ismeretlenek a magyar árai. A francia testvérmodell Peugeot 308-ast szeptemberben már lehetőségünk nyílt vezetni, és akkor azt az információt kaptuk, hogy a típus alapára 7 millió forint magasságában fog alakulni.
A várhatóan február-március magasságában sorozatgyártásba kerülő új Astra alapmodellje Németországban 22 465 euróba (8,2 millió forint) kerül, mely összeg ellenében egy 110 lóerős 1,2 literes turbós 3 hengeres benzinmotorral és hatfokozatú kéziváltóval szerelt példány vezethető haza. Ugyanezen motor 130 lóerős változatával és eggyel magasabb felszereltségi szinttel 25 560 euróba (9,4 millió forint) kerül az újdonság.
Viszonyításképp, a 130 lóerős 1,5 literes 4 hengeres benzines egységgel és hatfokozatú kézváltóval felvértezett legolcsóbb Golfért minimum 27 615 eurót (10,1 millió forint) kell fizetni.
A hazánkban minden további nélkül zöld rendszámozható 180 lóerős plugin hibrid Astra német indulóára 35 800 euró (13,1 millió forint). A 225 lóerős PHEV kivitelnek egyelőre még a német ára sem ismeretes.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.