A tajvani cég, amely az iPhone legnagyobb külsős gyártója bemutatta első három saját elektromos autóját: a Model E szedánt, a Model C szabadidő-autót és a Model T buszt.
A tajvani gyártó, amely az Apple külsős partnereként szerzett hírnevet magának, már tavaly bejelentette, hogy új területre igyekszik, és elektromosautó-gyártóvá, illetve szoftver- és alkatrész-beszállítóvá akar válni. Ennek nyomán csak 2020-ban mintegy tízmilliárd tajvani dollárt invesztáltak elektromos autók fejlesztésébe, és a beruházásaik a következő két évben tovább növekednek majd. A tajvani cég most megmutatta a fejlesztései első konkrétumait is három koncepció formájában.
Az egyik autójuk egy SUV Model C fantázianéven, amely 2023 elején kerülhet piacra hazájában, és kevesebb mint 30 000 euróba (10,8 millió forint) kerül majd. Ez a jármű 4,64 méter hosszú, a tengelytávja 2,86 méter, és akár 7 személyt is szállíthat. A kocsi a 0-100 km/órát 3,8 másodperc tudja le, és a hatótávja a hírek szerint 700 km lehet egy feltöltéssel.
A Model E 750 lóerőt ad le és 2,8 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/órára, a hatótávja ennek is 700 kilométer feletti az ígéretek szerint. Jelenleg az elektromos járművek prototípusai futnak. Azt érdemes megjegyezni az autók elnevezésével kapcsolatban, kérdés, mit szól majd a Ford a nevekhez, miután T Model néven volt már egy „elég jelentős” darabszámban árusított járművük a történelemben.
A Model T – az elektromos városi busz – saját bevallásuk szerint márt 200 000 kilométert futott állóképességi teszteken és 1000 órás szilárdsági teszten esett át. A vállalat nem árulta el, hogy mekkora az akkumulátora a busznak, akárcsak a többi autónak, de azt nyilatkozták, a busz esetében 400 kilométernyi a hatótáv. A bejelentések kapcsán meg kell jegyezni azt is, hogy a Foxconn a múlt hónapban megvásárolta a Lordstown Motors-gyárat Ohióban, mert a tajvani cég a felvevőpiacokhoz közeli gyártást kíván megteremteni a termékeik esetében.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.