Az olasz gyártó nemcsak 2021-es, hanem eredeti formájában is feltámasztotta a legendás szupersportkocsit.
A Lamborghini az 1971 márciusában megrendezett Genfi Autószalonon mutatta be a nagyközönségnek új fejlesztésű szupersportkocsiját, a Countacht. Egész konkrétan ezt a sárga fényezésű Lamborghini Countach LP 500-at:
A 446 lóerős 12 hengeres 5 literes V12-es benzinmotorral szerelt sportkocsi neve, a „kuntás”-nak ejtendő Countach piemonti nyelvjárásban egyfajta meglepett felkiáltást takar, valami olyasmit, amit az autó láttán akkoriban a benzingőz iránt rajongó helyiek a szuper áramvonalas modell láttán hallattak.
A típus nevében szereplő LP az olasz „Longitudinale Posteriore” szavak rövidítéséből ered, ami a kocsi hosszirányban beépített motorjára utal. A formatervért Marcello Gandini, a Carrozzeria Bertone vezető tervezője felelt, a mechanikai fejlesztéseket Paolo Stanzani, a Lamborghini technikai igazgatója vezette.
A Lamborghini nemrégiben elkészítette a Countach szupermodern 2021-es változatát, az Aventador alapokra épülő Countach LPI 800-4-et, most pedig előrukkolt az 1971-es genfi prototípus feltámasztott verziójával.
Mivel az eredeti autó 3 évvel a leleplezése után egy töréstesztben megsemmisült, a prototípust lényegében a semmiből kellett újjáépíteni.
Az első Countach feltámasztásának ötlete 2017-ben pattant ki egy titokzatos megrendelő fejéből, majd pedig az ötletet tett követte, és a Lamborghini munkatársai 25 ezer munkaórával elkészítették a kocsit.
Az 245/60R14-es első és 265/60R14-es hátsó gumikkal szerelt, Giallo Fly Speciale fényezésű autót eredeti tartalék alkatrészekből, használt elemekből és újonnan legyártott alkatrészekből állították össze.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.