A kevesebb mint 800 példányban gyártott 33 éves autót 40 millió forintnál nagyobb értékűre becsülték, de végül ennél kevesebbet ajánlottak érte.
A BMW az 1985-ös Frankfurti Autószalonon tárta először a nagyközönség elé az első M3-as modelljét. Az E30-as típusjelzésű 3-as BMW-re épülő relatíve könnyű sportkocsi motorházteteje alatt egy 2,3 literes benzinmotor található, mely S14B23-as erőforrás kiviteltől függően 195-215 lóerőt szabadít rá a hátsó kerekekre.
Az első M3-asból nyitható tetős változat is készült, a kabrióból 1988 májusa és 1991 júniusa között mindössze 786 példányt gyártottak. És ezek közül került most eladósorba az egyik autó.
A mellékelt képeken látható példány 1988 augusztusában, tehát a gyártás elején látta meg a napvilágot, és a közelmúltban teljesen felújították.
A Macaoblue Metallic kék fényezésű, feketebőr belsős, Alpina-felnis autó Hollandiában állomásozik.
A becslések szerint 105-125 ezer eurót (36,8-43,8 millió forint) érő, 215 lóerős motorral szerelt ritkaság 3 évig tartó felújítása az eladó közlése szerint 85 ezer euróba (29,8 millió forint) került. Az online árverésen viszont végül mindössze 70 500 euró (24,9 millió forint) volt a legmagasabb licit.
A 0-ról 100-ra 7,3 másodperc alatt felgyorsuló kabrió M3-as végsebessége 239 km/h.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.