A bajor gyártó nyíltan kijelentette, hogy nem száll be a hatótávolság-háborúba.
David Ferrufino, a tisztán elektromos hajtásláncú és általunk is részletesen bemutatott BMW i4 projektvezetője a napokban azt nyilatkozta, hogy a bajor gyártónak nem célja 1000 kilométeres hatótávolságú villanyautók gyártása.
Ferrufino elárulta, hogy a száz százalékban elektromos modellek esetében 600 kilométeres maximális hatótávolságot céloznak meg, a plugin hibirdektől pedig nagyjából 100 kilométeres hatótávot lehet várni.
Azt is hozzátette, hogy egy elsősorban városi használatra szánt kompakt BMW i3-tól senki sem vár 600 kilométeres hatótávot, de az i4 vagy az iX esetében jól jöhet ekkora hatótávolság.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/c0d4c6cb-e138-456a-b4d5-e2003a5de43f.jpg)
Jelenleg a Lucid Air Dream Edition Range a világ leghosszabb hatótávú elektromos autója, amellyel a szigorú amerikai EPA-szabvány szerint 832 kilométer tehető meg két töltés között. A Tesla Model S Long Range EPA-mérés szerinti hatótávolsága 664 kilométer.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.