Klasszikus megjelenés és 650 kilométeres hatótáv jellemzi az Aura nevű koncepcióautót.
A jármű megalkotása mögött négy brit cég áll, amelyek állami támogatású projektként fogtak hozzá a munkához egy évvel ezelőtt. A formatervért az Astheimer Design tervezőstúdió felel, a karosszériát és egyéb alkatrészeket a BAMD Composites gyártja, a Potenza adja a technológiát az akkumulátorokhoz, a digitális kezelőfelületeteket pedig a Conjure nevű vállalat készíti. A költségeket az Autocar oldal beszámolója szerint egy állami szervezet, a Zero Emission Vehicles Office (OZEV) hálózat biztosította.
Az autó kifejezett tervezési szempontja volt, hogy alacsony tömegű legyen, és az aerodinamikája is hozzájáruljon a hatótávja növeléséhez. Különleges részlet például a hátsó kerekeknél lévő karosszériaelem, amely csökkenti a légáramlást. Maguk a panelek szénszálas anyagokból készültek, amelyek nemcsak könnyűek, hanem fenntartható az előállításuk és újrahasznosíthatóak is.
A kocsi két akkumulátora összesen 88 kWh-s kapacitású és állítólag 640 kilométeres hatótávolságot biztosít az Aurának. Ezt az összetevőt a Potenza Tehnologies biztosítja, amely az akkumulátormendzsment-rendszert és az alacsony gördülési ellenállású gumikat is szállította.
A teljesítményleadását szabályozó technológia mögött egy olyan rendszer áll, amely folyamatosan figyeli a hatótávolság alakulását a domborzat, a forgalom, a töltőpontok elhelyezkedése és még az időjárás vonatkozásában is. Az autó tervezői azt állítják, hogy a rendszer annyira pontos, hogy 0,5 százalékos hibahatárral képes a hatótávolságot megbecsülni, ami az elektromos autók esetében igen fontos szempont.
A projekt résztvevői szerint az autó Nagy-Britannia első nagy hatótávolságú elektromos autója, és jóllehet, leginkább úgy néz ki, mint egy sportkocsi, valójában azt demonstrálja, hogy mire képesek a brit technológiai cégek.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.