A belső égésű motorokat, úgy fest, nagyjából 2035 táján tiltanák be a legszélesebb körben Európában, azonban az olasz kormány azon dolgozik, hogy a szupersportkocsik gyártói kivételek legyenek.
A hírek szerint Mario Draghi olasz miniszterelnök és kormányzata azon dolgozik megvédje a Ferrarit és Lamborghinit az egyre szigorúbb károsanyag-kibocsátási szabályozástól. A Bloomberg TV-nek adott interjút az ország ökológiai átmenetért felelős minisztere Roberto Cingolani – aki egyébként a Ferrari korábbi igazgatósági tagja volt – elmondta, hogy jelenleg is tárgyalások folytatnak az Európai Bizottsággal arról, hogy az új szabályokat, hogyan kell majd alkalmazni – illetve esetleg nem kell alkalmazni – a luxusmárkák esetében.
A mentesség ötlete abból fakad, hogy ezek az exkluzív gyártók sokkal kevesebb autót adnak el, mint a hagyományos versenytársak. A Lamborghini és a Ferrari együttesen mindössze 16 500 autót állított elő tavaly, és ezek az olasz klasszikus sportkocsik, szerintük, komplexebb megközelítést igényelnek a villamosításhoz. Itt első sorban arra gondolnak, hogy az elektromos rendszernek is különlegesnek kellene lennie ezekben az autókban.
Vége lehet a szupersportkocsik kivételezésének
Minden olyan gyártónak, amely évente több mint 1000 autót dob piacra nulla emmisziós modellekkel kell rendelkeznie 2035-re.
Érdemes ugyanakkor megjegyezni, hogy a két olasz szuperautó márka már elkezdte az átállást. A Lamborghini nemrég 1,8 milliárd dolláros villamosítási tervet jelentett be, hogy az évtized közepére, felére csökkentse CO2-kibocsátását. Az első teljesen elektromos Lambót ígéretük szerint 2030-ra bemutatják. A Ferrari pedig azt tervezi, hogy 2025-ben mutatja be az első elektromos autóját.
Az EU is folyamatosan tárgyalja a 2035-ös tilalom bevezetését, de valószínű, hogy számos ország követné Olaszország példáját, és módosításokat javasolna a helyi ipar és gyártók védelme érdekében, ha a dél-európaiaknak mindez összejön.
Budapesten néztük meg a világújdonság hibrid Ferrarit - fotók
A Ferrari 296 GTB olyan új, hogy még csak előszériában gyártott darabok járják a bemutatótermeket. A "kismotoros" és hibrid autó megint egy olyan újdonság, ami feszegeti a márka hagyományos értékeinek határait.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.