Még szoknunk kell, hogy a kocsi hátulján egy méretes elektromos csatlakozóaljzat található a GT 63 S típusjelzés alatt.
A Mercedes-AMG a Müncheni Autószalonon tárta először a nagyközönség elé valaha készült legerősebb sorozatgyártású 4 ajtós közúti modelljét, a GT 63 S E Performance-t.
Az általunk a közelmúltban alaposan letesztelt 639 lóerős tisztán benzines 4 ajtós Mercedes-AMG GT 63S-hez képest változást jelent, hogy az első kerékjárati ív mellett nem V8 Biturbo 4Matic+, hanem V8 Biturbo E Performance felirat található.
A már ismert benzinmotor mellett ezúttal egy 204 lóerős, illetve 320 Nm nyomatékú, hátul található villanymotor is kiveszi a részét a hajtásból.
A 0-ról 100-ra kevesebb mint 2,9 másodperc alatt katapultáló, 1470 Nm-es csúcsnyomatékú újdonságot a jobb hátsó lámpa alatti csatlakozó aljzaton keresztül lehet tölteni.
Az elektromos módban maximum 130 km/h tempóra képes kocsi WLTP szerinti villanyhatótávja mindössze 12 kilométer, így zöld rendszámot nem kaphat ez a 6,1 kWh kapacitású és 89 kilogrammos akkumulátorral szerelt AMG.
A Mercedes 0-ról 200-ra kereken 10 másodperc alatt katapultáló, 316 km/h végsebességű újdonságának fő riválisa a tavaly októberben debütált Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid. Ez a zöld rendszámos hibrid sportszedán 700 lóerős, illetve 870 Nm-es produkciót ad elő, 3,2 másodperc alatt tudja le a 0–100-at és a végsebessége 315 km/h.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.