Az Aurus Senat különleges változata 700 baros nyomáson tárolja a hidrogént.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/0d7597b4-124a-4de2-944e-d0ad16b2ee7e.jpg)
Először a nyár elején lehetett hallani arról, hogy az Aurus egy hidrogénnel üzemelő Senat fejlesztésén dolgozik, melynek prototípusát most Vlagyivosztokban a Keleti Gazdasági Fórumon mutatták be.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/ad5aa204-d9eb-4dcc-a93e-086ecd8aefa8.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/ef334d65-9360-4739-a0a3-51075debf929.jpg)
A gépháztető alatt egy üzemanyagcella található, mely fordított vízbontással állít elő elektromos áramot a 700 baros nyomáson tárolt hidrogénből. Az áram villanymotort hajt meg, a kocsi aljából pedig tiszta víz csöpög ki az aszfaltra.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/2d9c8384-7f3e-48bc-95a1-2a6123a918eb.jpg)
A néhány perc alatt megtankolható, 500-550 kilométeres hatótávolságú hidrogénes kísérleti modell mellett egy normál Aurus Senatot is kiállított az orosz gyártó. Utóbbi 70 millió forintos alapárú luxusautóban egy 4,4 literes biturbó V8-as öntöltő hibrid hajtás található, 600 lóerővel és 880 Nm-rel.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/4d96b419-f419-4bfa-a051-504029c69c1b.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/754d45f9-fbf5-40ad-9ca0-f57c278e5ed5.jpg)
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
![](https://cdn.hvg.hu/img/partolo_tagsag/HVG_hetilap_2_ho_50_off_kampany_03_640x360.png)