Történelmi mélypontra süllyedt a kárgyakoriság tavaly, de a gyenge forint miatt, mégis drágult a karambolok miatti javíttatások költsége, ami átlagosan 683 ezer forint volt.
A Magyar Nemzeti Bank adatai alapján tavaly minden korábbinál kevesebb kárt okoztak az autósok, a kötelező felelősségbiztosítási körben. A Napi.hu cikke szerint minden 10 ezer autósra alig 217 eset jutott. Mindez abszolút negatív rekord, amióta az MNB a statisztikáit készíti.
A legfőbb ok a lezárás, a karanténban lévő lakosság nem autózott annyit, az enyhébb forgalomban pedig érezhetően kevesebb volt a baleset. Az MNB összesítésében szerepel az is melyik járműfajtával okozzák a legtöbb balesetet. Érdekesség, hogy általában a trolibuszok okozzák a jelenlétük arányához képest a legtöbb káreseményt. Tavaly is 29,69 százalékos volt a kárhányad ebben a járműosztályban, ráadásul egy-egy balesetnél egyre nagyobbak a károk, 2020-ban például csaknem 465 ezer forintot fizettek a biztosítók egy-egy trolis esemény után. Egy átlagos személyautós kgfb-s eseményben pedig 619 ezer forintot fizettek ki a biztosítók.
A kamionok 11,22 százaléka okozott tavaly saját hibás balesetet. Ez negatív rekord, egy évvel korábban csaknem minden ötödik vontató balesetezett, de olyan esztendő is volt, hogy 40 százalék fölé volt a kárhányad ebben a gépjárműosztályban. A biztosítók egy-egy kamionos káresemény kapcsán tavaly átlagosan 1,77 millió forintot fizettek ki, ami rekordösszeg.
A buszok is sokkal kevesebbet karamboloztak tavaly, mint korábban, alig 7 százalékos volt a kárhányaduk, ez valamivel több mint a fele a 2019-esnek, de a nagyobb buszoknál még nagyobb mértékű volt a csökkenés.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.