Az újdonság kettővel kevesebb hengerrel bír, mint az F8 Tributo, de a hibrid technika miatt jelentősen erősebb annál.
A Ferrari leleplezte legújabb plugin hibrid szupersportkocsiját, a 296 GTB-t. Íme a 4,57 méter hosszú, 1,96 méter széles, 1,19 méter magas és 2,6 méteres tengelytávolságú újdonság:
Az ismerős stílusjegyeket felvonultató újdonság mozgatásáról egy új fejlesztésű biturbó V6-os benzinmotor gondoskodik, mely 3 literes lökettérfogatból 663 lóerős teljesítményt facsar ki és egészen 8500-as fordulatszámig elpörgethető.
A nyolcfokozatú duplakuplungos automata váltós, hátsókerék-hajtású 296 GTB mindössze 22 kilogrammos villanymotorja 167 lóerővel és 315 Nm-rel száll be a hajtásba.
Az összteljesítmény 830 lóerő, ami mellé 740 Nm-es nyomaték társul. Viszonyításképp, az F8 Tributo 3,9 literes biturbó V8-as motorja 720 lóerőt és 770 Nm-t tud.
A tisztán elektromos módban 25 kilométert gurulni képes sportkocsi villanymotoros végsebessége 135 km/h.
Az alul elhelyezett 7,45 kWh-s akkumulátorral szerelt új Ferrari 2,9 másodperc alatt tudja le a 0-100-as gyorsulást és a 0-200-as sprintet is alig 7,3 másodperc alatt abszolválja. A végsebesség 330 km/h.
A hibrid technika nélküli F8 Tributónál mindössze 35 kilogrammal nehezebb 296 GTB alig 1470 kilogrammot nyom a mérlegen, de ehhez meg kell rendelni a 33 000 eurós (11,6 millió forint) Assetto Fiorano karboncsomagot.
Utóbbi többek közt a kiválóan tapadó Michelin Sport Cup 2 R sportgumikat és az 1963-as Ferrari 250 Le Mans által ihletett egyedi fényezést is magában foglalja.
Az ár tekintetében az F8 Tributo és az 1000 lóerős összkerekes hibrid SF90 Stradale közé érkező 269 000 eurós (94,5 millió forint) 296 GTB európai forgalmazása 2022 elején kezdődik meg.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.