A népszerű típus legutóbb 18 évvel ezelőtt újult meg ilyen jelentős mértékben.
A Volkswagen 2003-ban dobta piacra a Transporter/Multivan széria ötödik generációját, a T5-öt. Ennek első faceliftje T5.2 néven 2009-ben mutatkozott be, majd pedig 2015-ben feltűnt a színen a második komolyabb ráncfelvarrást követően T6 névre keresztelt változat.
A típust legutóbb tavaly előtt módosították, amikor is megérkezett a T6.1, most pedig hivatalosan is lehullott a lepel az elsőtől az utolsó csavarig teljesen megújult T7-es generációról:
Az elsőként Multivan formában leleplezett újdonság légellenállását jelentősen csökkentették, a cW-érték konkrétan 0,35-ről 0,3-ra csökkent. Ebben többek közt az aerodimanikusabb frontrésznek, illetve az 5 centiméterrel csökkentett magasságnak is fontos szerepe van.
Az elődjénél közel 4 centiméterrel szélesebb újdonság alapmodellje 7 centiméteres növekedést követően 4,97 méter hosszú lett, a nagyobb tengelytávú változat viszont 13 centimétert zsugorodott, és ily módon 5,17 méter hosszú. Mindkét változat 3,12 méteres tengelytávolságú, ami az elődhöz képest egyrészt 12 centiméteres növekedést, másrészt 27,6 centiméteres zsugorodást jelent.
A műszerfal minden korábbinál személyautósabbá vált. A kormány mögött digitális műszeregység található, a középső érintőkijelző 10 colos képátlójú, ezenkívül pedig HUD-ot kapunk. Az összes kivitel DGS automata váltós, a váltás shift-by-wire elven működik.
A rövidebb változat három üléssor mögötti csomagtere ablakszintig mérve 469 literes, kettő, illetve egy üléssor esetén pedig 1844, illetve 3672 literes. A nyújtott kivitel hasonló értéke rendre 763, 2171, illetve 4005 liter.
Az 1,5 literes benzines alapmotor 136 lóerős teljesítményű, illetve 220 Nm nyomatékú, 2 literes társa pedig 204 lóerős, illetve 320 Nm-es produkciót ad elő. A 2022-ben érkező 2 literes dízel egység 150 lóerős. Ezen modellek közös vonása a 7 fokozatú DSG-váltó.
A 218 lóerős zöld rendszámos plugin hibrid változat DSG-je 6 fokozattal bír. Ebben a kivitelben egy 150 lóerős 1,4 literes benzinmotor, egy 116 lóerős villanymotor található és egy 13 kWh kapacitású akkumulátor található. Utóbbi mintegy 50 kilométeres villanyhatótávot és elektromos módban maximum 130-as tempót tesz lehetővé.
Az elődjénél könnyebb és átlagosan mintegy 1 literrel szerényebb fogyasztású T7 maximum 2 tonnát vontathat, ami visszalépést jelent az eddigi 2,5 tonnához képest. Az árak egyelőre ismeretlenek, az első példányokat az ígéretek szerint még az idén átvehetik majd a megrendelők.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.