Autó hvg.hu 2021. június. 07. 17:35

Hivatalosan is megjött a legerősebb elektromos Skoda

A Skoda Enyaq Sportline iV 80x szabadidőautó 261 lóerős.

Már nálunk is kapható a cseh márka első elektromos SUV-ja az Enyaq, amelynek most hivatalosan is bemutatták a látványosabb Sportline válozatait.

A legerősebb verzióban a modell két villanymotorral működik, amelyek együttes teljesítménye 261 lóerő és 425 Nm nyomatékkal. A hajtásában hátul egy állandó mágneses szinkron motor található, amely 201 LE-t és 310 Nm nyomatékot képes előállítani, elöl pedig egy aszinkron motor akár 107 lóerős teljesítménnyel és 162 Nm -es nyomatékkal.

Az energiát egy 82 kWh-s akkumulátor biztosítja a kocsinak, a Skoda azt állítja, hogy a WLTP-ciklusban 500 kilométert is meghaladja a hatótávja. A Skoda nem árulta el a pontos hatótáv értéket illetve a szokásos gyorsulási paramétereket, kivéve a végsebességet, amely 160 km/h-ra korlátozott.

A Sportline változat esetében a sportos jelleg miatt az Enyaq futóművel 15 milliméterrel rövidebb elől és 10 milliméterrel hátul. Az optikai különbségek között a normál változatokhoz képest a fényes fekete a hűtőmaszk, az első lökhárítók fekete betétjai és külső visszapillantó-tükrök sportosabb dizájnja a feltűnő. Alapáras a mátrix LED-fényszóró és a sötétített hátsó üvegekért sem kell felárat fizetni.

A teljesen elektromos Enyaq Sportline a gyártó média oldala szerint két további hajtáslánc-opcióval is kapható lesz: a hátsó meghajtású 60-as modell 177 LE-vel 62 kWh-s akkumulátorra, míg a csak hátsó hajtású 80-as 201 lóerőt kínál, de a nagyobb 82 kWh-os akkumulátorral.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Élet+Stílus Galicza Dorina 2024. december. 28. 20:00

Elillant történelem és babonamentes tűzvédelem – megnéztük a felújított Notre Dame-ot

Párizs székesegyháza fényesebben ragyog, mint valaha, de az évszázadok alatt felhalmozódott kosszal együtt mintha a történelmét is lemosták volna róla. Bár a felújítás még nem ért véget, ha a belső tér már nem változik, akkor az évtizedek múlva sebtében idelátogató turista azt se fogja tudni, mi történt az elmúlt öt évben a templom körül.