A villamosítás tökéletesen illeszkedik majd az ultraluxus világszemlélethez – hangsúlyozza a márka vezérigazgatója.
A Rolls-Royce megerősítette, hogy fejlesztés alatt áll a Silent Shadow nevű vadonatúj járművük, amelyet még ebben az évtizedben piacra dobnak. A BMW luxusmárkája még tavaly nyújtott be szabadalmi kérelmét a német jogvédő hivatalnál a Silent Shadow névre, amely az 1965 és 1980 között értékesített Silver Shadow modell utódja lenne.
A vezérigazgató Torsten Mueller-Ötvös a Bloomberg televíziónak hétvégén nyilatkozva egyelőre annyit mondott, „még mindig titok”, mikor mutatják be az elektromos autójukat. Mindenesetre azt ígérhetik, hogy az elektromos motorú Rolls-Royce nagyon csendes és hatalmas nyomatékú autó lesz, amit a Rolls-Royce-tulajdonosok értékelni fognak. „Nem vagyunk híresek a hangos motorokról és a zajos kipufogókról, és ez nagy előny” – tette hozzá a brit márka vezetője.
Míg a világjárvány a volumengyártók esetében visszavetette a járművek iránti keresletet, a Rolls-Royce teljes kapacitását lekötötték az év végére. A megrendelések a tavalyi negyedik negyedévtől kezdve erőteljesen növekedni kezdtek, láthatóan visszatért a pénzköltési kedv – mondta. Ahogyan más luxusmárkák esetében is, jelentősen megnőtt az impulzusvásárlások aránya, mert sokan úgy látták, hogy „rövid az élet”, ezért nem halogatják vásárlásaikat.
A Silent Shadow nem a szintén teljesen elektromos BMW 7-es sorozat alapjaira épül majd, hanem a hírek szerint egy saját platformra, amely a korábban bemutatott futurisztikus 103EX koncepció stílusjegyeit veheti át. Az akkumulátorok a Samsung SDI-től származnak, az elektromos motort és a hajtáslánc több elemét házon belül fejleszti a BMW.
Az akkumulátorcsomag mérete minden bizonnyal 100 kWh feletti lesz, amellyel a jelenlegi technológia szerint 500 kilométert tudna menni a Silent Shadow akár 3 tonnás saját tömegével is. A későbbiekben érkezhet a jelenlegi SUV változat a Cullinan elektromos változata is, amely viszont inkább a BMW nagy méretű elektromos SUV-jával az iX-szel mutathat rokonságot, ott két motorral a karosszéria alatt, de szintén összkerékhajtással, mint a csúcslimuzin esetében.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.