A Volkswagen egyik vezető tisztségviselője egy interjúban elismerte, hogy a nemrég bemutatott teljesen elektromos ID.4, amely a gyártó első teljesen globális piacra szánt elektromos SUV-ja, még korántsem nyereséges.
Thomas Ulbrich, a VW személygépkocsik fejlesztési vezetője, akit a Carscoops oldal idéz, elmondta, hogy azon az áron, amelyen jelenleg az ID.4-et kínálják, még nincs haszon. A vezető arról beszélt, hogy egy új termék esetén a fejlesztési és beruházási költségek miatt a gyártás felfutásáig nem feltétlenül nyereséges egy termék, amely jelen esetben egy új üzemben is készül, amely még nem termel teljes kapacitáson.
A VW úgy véli egyébként, hogy nemcsak az ID.4, de a többi elektromos autó esetében, az egyre nagyobb mennyiség miatt csökkennek a költségeik, miközben ezzel párhuzamosan az autók is olcsóbbak lehetnek. A CarLab tanácsadó cég elnöke, Eric Noble szerint azonban mindez nem ilyen egyszerű, mert az elektromos akkumulátorokban használt anyagok mennyisége is korlátozottabban lesz elérhető, ahogy növekszik az elektromos járművek iránti kereslet. Ahogyan bármelyik piacon – legyen az olaj, arany vagy gyémánt – ha az igény növekszik, az árak is növekednek.
Mindez komoly kihívás lesz az autógyáraknak, amelyek eddig a mennyiség révén csökkenteni tudták a fajlagos költségeiket. Azonban itt nem gyártási költségről van szó, amelyet eddig a volumen ellensúlyozott, hanem ritka alapanyagok áráról, amely emelkedik a nagyobb kereslet esetén.
Kiderült, mennyibe kerül itthon a VW új villanyautója, az ID.4
Az ID.3 nagytestvére öt különböző változatban startol el a hazai piacon.
Ulbrich hozzátette, hogy a Volkswagen az akkumulátorok hatékonyságának növelésére törekszik folyamatosan, amellyel csökkenthető a ritkaföldfém-igény, valamint a szilárdtest-akkumulátorok irányába kötelezték el magukat, amely könnyebb és olcsóbb akkumulátorokat hozhat.
Az Insideevs nevű, elektromos autókkal foglalkozó amerikai lap megjegyzi azt is az interjú kapcsán, hogy Amerikában lényegesen olcsóbban, akár önköltségi ár alatt kínálhatják – vélhetően piacszerzési célból – az ID.4 modellt. Mint írják, adók nélküli árral számolva 5424 dollárral olcsóbban adják, mint Európában. Hozzáteszik azt, hogy az ID.4 egyelőre úgy kerül 45 ezer dollárba (annyiba, amennyibe legfőbb konkurense, a Tesla Model Y kerül), hogy a német autó árában nincs is benne a kormányzati támogatás, míg a Tesláéban igen.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.