A típusból nem sok készült, és mára értelemszerűen még kevesebb maradt fenn jó állapotban. Mi találtunk egyet.
A BMW 1975-ben a legendás 02-es széria utódjaként dobta piacra E21-es modelljét, mely először viselte magán a 3-as sorozat nevet. Az 1983-ig több mint 1,3 millió példányban gyártott nyitószériát sok mindenért lehet szeretni, azért viszont nem annyira, hogy a BMW nem készített belőle kabrió változatot.
Ez viszont nem jelenti azt, hogy ne létezne nyitható tetejű E21-es BMW. Olyannyira létezik, hogy amikor nemrégiben Kiskőrösön jártunk, találtunk is belőle egy remek egészségi állapotnak örvendő példányt. Íme:
A mellékelt fotókon látható autó nem más, mint egy Baur gyártmányú, automata váltós BMW 320 TopCabriolet.
Az E21-es BMW-ből mindössze 4 595 ilyen példány látta meg a napvilágot 1978 és 1981 között: az 1910-ben Stuttgartban alapított Baur a 75 lovas 315-ös modellből éppúgy készített egyedi kabriót, mint a 143 lovas csúcsváltozatból, a 323i-ből.
A BMW 320 motorházteteje alatt egy 2 literes soros 4 hengeres szívó benzinmotor található, melynek 109 lóerős teljesítménye 11,2 másodperces 0-100-as gyorsulást, illetve 170 km/h végsebességet tesz lehetővé.
Az egyedi kialakítású Baur 3-as BMW hátrafelé lenyitható teteje nem rabol el semennyit az autó normál méretű csomagtartójából.
Érdekesség, hogy a BMW saját gyártósorain 1970 és 1985 között nem készült kabrió. A müncheni gyártó 1985-ben mutatta be a 3-as sorozat akkori E30-as változatára épülő első nyitható tetejű modellt, a 325i Cabriolet-t, amit aztán a 320i és a 318i követett a sorban.
A Baur viszont már 1983-ban kijött a nyitható tetős E30-cal, mely kizárólag kétajtós változatban volt kapható, de egyetlen négyajtós példány is készült belőle.
A manufaktúra nem kevesebb, mint 14 426 nyitható tetejű E30-as BMW-t gyártott, melyek között 114 darab összkerék-hajtású iX modell is található. A későbbi 3-as BMW-kből már nem készült Baur változat. A cég 1998-ig családi tulajdonban maradt, aztán pedig egy svéd autóipari nagyvállalat tulajdonába került.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.