Hamarosan hivatalosan is leleplezik a puttonyos új 308-ast, vázoljuk, hogy körülbelül hogyan néz majd ki.
A Peugeot március közepén mutatta be a VW Golf és az Opel Astra ligájában versenyző 308-as modelljének harmadik generációját, mely ötajtós újdonság konkrétan így fest:
A Franciaországban gyártott típus csomagtartója 412-1323 literes, és akinek ez kevés lenne, az megvárhatja a gyártó által korábban már beígért SW változatot, melyet egy orosz designer, Nikita Chuiko már most felvázol számunkra:
Az új 308-as európai forgalmazása az év második felében kezdődik meg, és jó esély van arra, hogy a kombi változat is még az idén piacra fog kerülni.
A nemrégiben megújult márkajelzést elsőként felvonultató típus arra az EMP2 platformra épül, mely a hamarosan érkező új Opel Astra alapját is adja. A karakteres külsejű újdonság 10 centiméterrel hosszabb, 2 centiméterrel alacsonyabb és 5,5 centiméterrel nagyobb tengelytávolságú, mint az elődje.
Teljesen megújult az i-Cockpit műszerfal, mely alapáron teljesen digitális, felár ellenében pedig háromdimenziós megjelenítésre is képes. Továbbfejlesztették a hangfelismerést és a vezetéstámogató rendszereket, illetve emelték az utastérben felhasznált anyagok minőségét.
Az 1,2 literes 3 hengeres benzinmotor 110 és 130 lóerős változatban készül, az 1,5 literes 4 hengeres gázolajos egység pedig 130 lóerős produkciót ad elő, alapáron kézi-, felár ellenében nyolcfokozatú automata váltó társaságában.
Most először zöld rendszámos plugin hibridként is elérhető a 308-as, kiviteltől függően 180-225 lóerős teljesítménnyel, széria nyolcfokozatú automata váltóval. A csomagtartót 386 literre csökkentő 12,4 kWh kapacitású akkumulátor 55 kilométeres e-hatótávot biztosít.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.