Ford megerősítette, amire régóta számítani lehetett. A D-szegmens egyik legnépszerűbb képviselője a Ford Mondeo gyártását befejezik, a modell eltűnik Európából.
A Ford Mondeo története 1994-ben indult, amikor a klasszikus közepes méretű szedánok új képviselője el is nyerte az Év Autója címet. Nem csoda: az amerikai vállalat több mint hatmilliárd dollárt fektetett a projektbe, és hat évig dolgoztak rajta. A modellnek a jelenlegi az 5. generációja, és mint kiderült, ez lesz az utolsó is.
Az elmúlt 28 évben több mint ötmillió darabot adtak el a Mondeóból Európában, ami nagyon jó eredmény. Manapság azonban már nem túl népszerű ez a szegmens. A Volkswagen a Passat limuzinnal hasonló cipőben jár. Az európai vásárlók többsége, ha az igencsak megdrágult autók közül választ, egyre inkább egy SUV-ban gondolkodik.
A modell végzetét mégis inkább az jelentette, hogy a Ford is bejelentette: 2026 közepére Európában az összes személygépjárműve tisztán elektromos vagy konnektoros hibrid, 2030-ra pedig a teljes választékuk nulla kibocsátású lesz. Ennek részeként a valenciai üzemben fokozatosan megszüntetik a Mondeo gyártását, hogy helyet biztosítsanak az akkumulátoros autók megnövekedett gyártási igényének, első sorban a Kuga plug-in hibrid típusának.
A Mondeo helyett teljesen új autó jöhet, amely szintén crossover lesz. Két lehetséges név fordul elő leggyakrabban vele kapcsolatban: Stormtrak és Mondeo Evos.
Ford Evos néven crossoverként születik újjá a Mondeo?
A menedzserautóként nálunk is népszerű Mondeo alaposan megváltozik.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.