A Dél-Alföldön állomásozó olasz sportkocsiból alig több mint 2 ezer példány készült.
A Ferrari a legendás Testarossa szellemi örököseként 1996-ban leplezte le az 550-es modelljét, melyből 2002-ig 3 083 példány készült. 2002-ben aztán napvilágot látott a modernizált 575M Maranello kivitel, melyből még kevesebb, mindössze 2 056 darab készült.
És ezek közül az egyik éppen új gazdára váró példány Kiskőrösön található, íme:
A Rosso Corsa piros fényezésű Ferrari 2003-ban hagyta el a gyártóüzemet és azóta alig több mint 21 ezer kilométert tettek meg vele.
A 18 esztendős sportkocsi elejében egy 5,7 literes V12-es szívó benzinmotor található. Az 515 lóerős teljesítményhez egészen 7 250-es fordulatszámig kell pörgetni az egységet, az 588 Nm-es csúcsnyomaték pedig 5 250-től áll rendelkezésre.
A 0-100-as sprintet 4,2 másodperc alatt megoldó, hatfokozatú F1-stílusú automata váltós 575M Maranello 12,2 másodperc alatt tudja le a 400 méteres gyorsulást, a végsebessége 325 km/h.
A 4,55 méter hosszú, 1,93 méter széles és 1,27 méter magas hátsókerék-hajtású Ferrari tömege 1 730 kilogramm.
A gyári adatok szerint városban 100 kilométerenként 34,5 liternyi üzemanyagot fogyasztó sportautó kilométerenként 499 gramm CO2-t bocsát ki. Viszonyítási alapként az új személyautók EU-szinten meghatározott flottaátlaga jelenleg 95 gramm magasságában mozog, de ez a Ferrari ugyebár egy nagyon más kávézó.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.