Autó hvg.hu 2021. március. 15. 06:41

Ritka és alig használt nagykorú Ferrarit találtunk az Alföldön

A Dél-Alföldön állomásozó olasz sportkocsiból alig több mint 2 ezer példány készült.

A Ferrari a legendás Testarossa szellemi örököseként 1996-ban leplezte le az 550-es modelljét, melyből 2002-ig 3 083 példány készült. 2002-ben aztán napvilágot látott a modernizált 575M Maranello kivitel, melyből még kevesebb, mindössze 2 056 darab készült.

És ezek közül az egyik éppen új gazdára váró példány Kiskőrösön található, íme:

László Ferenc
László Ferenc

A Rosso Corsa piros fényezésű Ferrari 2003-ban hagyta el a gyártóüzemet és azóta alig több mint 21 ezer kilométert tettek meg vele.

László Ferenc
László Ferenc

A 18 esztendős sportkocsi elejében egy 5,7 literes V12-es szívó benzinmotor található. Az 515 lóerős teljesítményhez egészen 7 250-es fordulatszámig kell pörgetni az egységet, az 588 Nm-es csúcsnyomaték pedig 5 250-től áll rendelkezésre.

László Ferenc
László Ferenc

A 0-100-as sprintet 4,2 másodperc alatt megoldó, hatfokozatú F1-stílusú automata váltós 575M Maranello 12,2 másodperc alatt tudja le a 400 méteres gyorsulást, a végsebessége 325 km/h.

László Ferenc
László Ferenc

A 4,55 méter hosszú, 1,93 méter széles és 1,27 méter magas hátsókerék-hajtású Ferrari tömege 1 730 kilogramm.

László Ferenc
László Ferenc

A gyári adatok szerint városban 100 kilométerenként 34,5 liternyi üzemanyagot fogyasztó sportautó kilométerenként 499 gramm CO2-t bocsát ki. Viszonyítási alapként az új személyautók EU-szinten meghatározott flottaátlaga jelenleg 95 gramm magasságában mozog, de ez a Ferrari ugyebár egy nagyon más kávézó.

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Tiszóczi Roland 2024. november. 30. 07:00

Európának a katonai kiadások duplája sem lenne elég, ha az USA nélkül kellene védenie Ukrajnát

Donald Trump úgy vélekedhet, hogy legyen most tűzszünet a jelenlegi ukrajnai frontvonalon, Európa pedig oldja meg önerőből a térség biztonságának későbbi fenntartását. Ennek oka részben az, hogy az Egyesült Államoktól a közel-keleti és a csendes-óceáni térség növekvő feszültségei is igénylik az erőforrásokat. Kérdés, mennyi pénz és főként mennyi idő kell az európai hadiipar felfuttatására. Ami Magyarországot illeti, a honvédségi beszerzéseket intéző állami cég elleni kibertámadásban kiszivárgott dokumentumok szerint a jövőben feltehetően annyit sem költ majd védelemre, mint amennyit a NATO-ban vállalt.