Az olasz gyártó öt évtizeddel ezelőtt leplezte le a legendás Miura sportkocsi ikonikus formatervű utódját.
A Lamborghini az 1971 márciusában megrendezett Genfi Autószalonon mutatta be a nagyközönségnek új fejlesztésű szupersportkocsiját, a Countacht. Egész konkrétan ezt a sárga fényezésű Lamborghini Countach LP 500-at:
A 446 lóerős 12 hengeres 5 literes V12-es benzinmotorral szerelt sportkocsi neve, a „kuntás”-nak ejtendő Countach piemonti nyelvjárásban egyfajta meglepett felkiáltást takar, valami olyasmit, amit az autó láttán akkoriban a benzingőz iránt rajongó helyiek a szuper áramvonalas modell láttán hallattak.
A típus nevében szereplő LP az olasz „Longitudinale Posteriore” szavak rövidítéséből ered, ami a kocsi hosszirányban beépített motorjára utal. A formatervért Marcello Gandini, a Carrozzeria Bertone vezető tervezője felelt, a mechanikai fejlesztéseket Paolo Stanzani, a Lamborghini technikai igazgatója vezette.
Az első sorozatgyártású Countach-ok 1974-ben látták meg a napvilágot, az alig 1,07 méter magas közúti torpedóból 1990-ig mindössze 1999 példány készült. A középmotoros, ötfokozatú kézi váltós, hátsókerék-hajtású típus alaptömege mindössze 1,3 tonna.
A periszkópszerű belső visszapillantó tükörrel szerelt LP400-as első szériában egy 375 lóerős 3,9 literes motor található, amely 5,4 másodperces 0–100-as szintidőt, illetve 288 km/h végsebességet tesz lehetővé.
A csúcsot a 455 lóerős 5,2 literes motorral szerelt 5000 QV és 25th Anniversary modellek jelentik, amelyek 4,5–4,8 másodperc alatt lőnek ki 0-ról 100-ra, és a gyorsulásuknak csak 298 km/h-nál szakad vége.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.