Az idő előtt kiszivárgott képek után hivatalosan is leleplezték az izgalmas német kompaktot.
A Volkswagen 1976-ban dobta piacra az első Golf GTI-t, amely egy alig 810 kilogramm tömegű, illetve 110 lóerős sportkompakt, és amely azóta igen komoly karriert futott be. A 45. születésnapot pedig ezzel a limitált szériával ünnepli meg a wolfsburgi gyártó:
Az elsőkerék-hajtású és hétfokozatú DSG automata váltós GTI Clubsport 45 a tavaly októberben debütált GTI Clubsportra épül. A fekete tetőt és tetőspoilert kapott újdonság piros díszcsíkkal felvértezett 19 colos fekete könnyűfémfelnikre húzott sportgumikon gördül.
Alapáron jár az IQ-LED-Matrix LED-fényszóró, illetve az Akrapovic sportkipufogó, illetve a gyártó feloldotta a 250 km/h-s sebességkorlátozást. Az viszont egyelőre nem derült ki, hogy az egyedi utasterű újdonság maximum mennyivel képes száguldani.
A 2 literes 4 hengeres turbós benzinmotor kereken 300 lóerős teljesítményű, ami mellé 400 Nm-es csúcsnyomaték társul, és ez 5,6 másodperces 0-100-as szintidőt tesz lehetővé.
A március 1-től rendelhető GTI Clubsport 45 hivatalos alapára 47 790 euró, vagyis átszámítva mintegy 17,3 millió forint.
A legerősebb Golf GTI-nek járó cím egyébként marad a hetes Golfból készített Clubsport S modellé, mely 310 lóerős teljesítményű, illetve 380 Nm-es nyomatékú kivitel 5,8 másodperc alatt tudja le a 0-100-at, a végsebessége pedig 265 km/h.
Az aktuális generáció legerősebb verziója, a Golf R 320 lóerős, illetve 420 Nm-es produkciót ad elő. Ez a Magyarországon 14,3 millió forinttól induló összkerekes típus 4,7 másodperc alatt katapultál állóhelyzetből 100-as tempóra, és a gyorsulásának csak 270 km/h-nál szakad vége. Összehasonlításképp, az ős-GTI 9,2 másodperc alatt tudja le a 0-100-at és 182 km/h a végsebessége.
A 300 lóerős Golf GTI Clubsport itthon 13,5 millió forinton nyit, a 245 lóerős Golf GTI alapára 11,5 millió forint.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.